در گزارش باشگاه خبرنگاران جوان بخوانید؛

خدماتی برای دور زدن قانون/ سایت‌های ارائه مشاوره معافیت خدمت سربازی چقدر معتبر هستند؟

برخی از مشمولان به دنبال دریافت معافیت از خدمت هستند و از این رو به سراغ سایت‌های ارائه مشاوره در این زمینه می‌روند.

به گزارش خبرنگار حوزه نظام وظیفه گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از مهمترین چالش‌های پسران، خدمت مقدس سربازی است که برخی‌ها آن را ضروری و برخی نیز مدعی هستند که انجام خدمت سربازی باعث عقب افتادگی فرد در زندگی می‌شود و در این مدت بسیاری از شانس‌های موجود که درب خانه جوانان را می‌زند به دلیل دست و پا گیری خدمت سربازی از دست می‌روند.

در این بین برخی‌ها هم هستند که به دنبال راهی برای به اصطلاح پیچاندن خدمت سربازی بوده و به هر دری می‌زنند تا از انجام خدمت معاف شوند، از طرفی در زمان اعزام به خدمت مقدس سربازی  همه جوانان به دنبال مطلع شدن از قوانین سربازی هستند و بخش معافیت این قانون از پرمخاطب‌ترین بخش‌هایی است که مشمولان خدمت به سراغ آن می‌روند.

معافیت از خدمت دغدغه‌ای است که هر جوانی به هر دری می‌زند تا به آن دست پیدا کند، حال برخی از راه قانونی و مجاز و عده‌ای هم با روش‌های غیر قانونی و دور زدن قوانین.

اگر در دنیای وب جمله «سایت‌های مشاوره معافیت از خدمت سربازی» را جست و جو کنید صفحات مختلفی به رویتان باز می‌شوند که هر کدام از آن‌ها مسائل مختلفی را برای معافیت مشمولان مطرح کردند؛ اما سوال مهم این است که آیا این سایت‌ها مجاز به فعالیت هستند و یا اینکه مطالب مندرج در آن‌ها آیا دارای اعتبار و مجوز از سوی مراجع رسمی است یا خیر؟

مطالبی اعم از معافیت بینایی، شنوایی، کفالت والدین، معافیت‌های پزشکی مختلف و ... در این سایت‌ها عنوان شده که مشمولان پس از مراجعه به این سایت‌ها و یک دور مرور این موارد وسوسه می‌شوند تا یکبار هم که شده یکی از این مسائل را که به خصوصیاتشان نزدیک است پیگیری و شانس خود را برای معاف شدن از خدمت سرباز امتحان کنند.

بار‌ها این اتفاق پیش آمده که افرادی با مراجعه به این سایت‌ها مورد کلاهبرداری واقع شده و به بهانه معافیت مبالغ کلانی را به افراد ناشناس که خود را مشاور آنلاین معرفی می‌کنند پرداخت و در ادامه نه تنها از خدمت سربازی معاف نشدند بلکه داراییشان را نیز از دست دادند.

فرد برای دریافت مشاوره معافیت خدمت سربازی به این سایت‌ها مراجعه می‌کند وپس از انجام اقداماتی به صفحات ناشناس وارد و در یک آن و با کلیک گزینه‌ای حساب بانکیشان تخلیه می‌شود.

سودجویان با طراحی صفحات فیشینگ در تمام موارد سعی در فریب کاربران را دارند و از این رو یکی از موضوعات بحث معافیت از خدمت سربازی است که مجرمان سایبری به دنبال کلاهبرداری از جوانان در این حوزه هستند.

آیا سایت‌های مشاوره معافیت از خدمت سربازی رسمیت دارند؟

برای پیگیری این موضوع که آیا این سایت‌ها دارای اعتبار و مجوز از ستاد کل نیرو‌های مسلح است یا خیر؟ به سراغ امیر رحیمی پور رفتیم.

کدام سایت ارائه مشاوره معافیت خدمت معتبر است؟

امیر دریادار دوم غلامرضا رحیمی پور رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیرو‌های مسلح در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: تنهای سایت مجاز ارائه دهنده شرایط برای معافیت خدمت مقدس سربازی، سایت فرهنگی سرباز وظیفه عمومی ناجا است.

به گفته رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیرو‌های مسلح به غیر از این سایت هیچ یک از سایت‌هایی که با این عنوان در حال فعالیت هستند، از نظر ستاد کل نیرو‌های مسلح دارای اعتبار و صلاحیت نیستند و احتمال دارد که افراد با راه اندازی اینگونه سایت‌های سعی در کلاهبرداری از جوانان را داشته باشند.

با توجه به صحبت‌های رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیرو‌های مسلح مشخص شد که بسیاری از این سایت‌هایی که با عنوان ارائه دهنده مشاوره برای بحث معافیت از خدمت به هیچ عنوان دارای اعتبار و صلاحیت نیستند.

این موضوع نظارت و رصد هر چه بیشتر و بهتر والدین را می‌طلبد تا از کج روی فرزندان خود جلوگیری کنند تا در ادامه گرفتار کلاهبرداران نشوند.


بیشتر بخوانید

آخرین جزئیات از تزریق واکسن کرونا به سربازان


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۰ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
حکایت مسئولان ایران همچنین که هم خدا رو میخواد هم خرما رو. حاضر نیستن کاری کنن که سه میلیون مشمول غایب و کلی سرباز فراری رو با حقوق مکفی خدمت ببرن از انور نمیخوان سربازی رو مثل بقیه دنیا اختیاری کنن. کلا مردم باید هزینه همه چیو بدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۶ ۱۹ شهريور ۱۴۰۰
تو رو خدا ملتش رو کم کنید.زندگی جوانان رو هوای. میخوام وام بگیریم.زن بگیریم ،استخدام بشیم.پدر و مادرمان چه گناهی کردن خدا دعوتتون کنه .یه ذره به فکر مردم باشید
Iran (Islamic Republic of)
رامین
۰۶:۱۶ ۱۹ شهريور ۱۴۰۰
متاهلین چرا باید برن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۱۶ ۱۹ شهريور ۱۴۰۰
با سربازی حرفه ای مرزها هم امن میمانند... بهانه کافیست... دست در جیب کنید و برای سربازی خرج کنید
Iran (Islamic Republic of)
سیاوش
۰۲:۲۸ ۱۹ شهريور ۱۴۰۰
باسلام من اعزامی سال ۷۷هستم بهد از چند ماه خدمت ب علت بیماری و کمسیون پزشکی معاف شدم بعد از تسویه از پادگان رفتم حوظه نظام وظیفه برای گرفتن کارت معافیت اونجا با یک درجه دار بحثم شد کلا پرونده منو پاره کرد گفت بهت معافی نمیدم الان با۴۳ سال سن هنوز بلاتکلیفم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۱ ۱۸ شهريور ۱۴۰۰
اگر قرار باشد نیروهای مسلح ما اینقدر به سرباز گیری وابسته باشد ک واویلا بروید ن م را حرفه ای کنید کاری که همه کشورهای مترقی خصوصا کشورهای اسکاندیناوی کردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۰ ۱۸ شهريور ۱۴۰۰
الان من رفتم قانونی دنبال معافیت پزشکی و بهم تعلق هم می گیره متاهل هم هستم. جناب دکتر در لحظه آخر سر اینکه تبصره آیین نامه رو بلد نبود و ما بهش یاداوری کردیم لج کرد و زد زیر حرف خودش و معافیت رو نزد . با رییس شورا و بازرسی هم دستشون تو یه کاسه است وکسی اعتراض رو گوش نمیده .حالا من باید به کجا از دست بیمارستان خانواده ارتش تهران شکایت کنم. بعد مدارک رسانه ای بشه میگن چرا این کار رو کردید.هیچ کس دنبال حق سرباز نیست و همه دروغ میگن .تا می تونن به سرباز ظلم می کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۶ ۱۸ شهريور ۱۴۰۰
همون خط اول که نوشتی خدمت مقدس فهمیدیم .بیخیال خخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۱ ۱۸ شهريور ۱۴۰۰
خدایش جوانها بهترین سالهای زندگیشون هدر میره من خودم ۳۰ماه در سال ۶۷رفتم و۳۰ماه زندگی وجوانیم ب باد رفت ک هیچ کاری مفید هم در خدمت انجام فقط در حد رفتن ونشستن رو صندلی نهار خوردن برگشتن این طرح برای جوانان عملی کنید ک یا این وضع داغون اقتصاد جوانان عمرشون ب بطالت نگذرد
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۲:۰۳ ۱۸ شهريور ۱۴۰۰
من 6ماه سر خدمت بودم مادرم از دنیا رفت من اومدم دیگه توان خدمت رو نداشتم چون پدرم 80سالشه و واقعا کسی نبود ازش مراقبت کنه الان بیکارم خودتون قضاوت کنید واقعا میشه اگه برا خودتون اتفاق بیوفته میرفتید الان عقد کرده هستم اختیاری کنید خدمت رو بزارین لاعقل جونا ازتون دل خوش داشته باشن برن سر کار آقا خودشون بشن
Iran (Islamic Republic of)
امیررضا
۱۰:۵۶ ۱۸ شهريور ۱۴۰۰
اقا شما کلا منفی فکر میکنید از هرکی بپرسی میگه من ناموس پرستم خب اگه هر کی ناموسشو دوس داره باید بره. نه اینکه بگیم. چرا دخترا نمیرن ما میریم حرف کاملا مزخرفیع و اینکه کسانی بخاطر ما رفتند شهید شدن ۸سال جنگ یا اینا آدم نبودن
Netherlands
رضا
۲۲:۳۱ ۱۸ شهريور ۱۴۰۰
معلومه از دلخوشی این حرفارو میزنی ببینم ی مشکل کوچیکی برات پیش بیاد زمین و آسمونو بهم نمیریزی قبل از حرف زدن مغزتو ب کار بنداز
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۷:۲۸ ۱۸ شهريور ۱۴۰۰
چرا پلیس فتا و دستگاه های نظارتی با اینا برخورد نمی کنه ؟!
آیا نمی تونه یا نمی خواد!!
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۲:۰۶ ۱۸ شهريور ۱۴۰۰
اونایی میگن این طرح اجرا نشه واقعا فقط بفکر خودشونن
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۰:۵۲ ۱۸ شهريور ۱۴۰۰
سلام سردار خدا ازتون راضی بشه یه معافی بدید خدا شاهده ۳تاعمل جراحی کردم وضع چندان خوبی ندارم ولی باقرض وام می تونم اون بخرم پدر مادر سالخورده دارم ۳۵سالمه این طرح مالیاتی اقلان اجرا کنید تورا خدا یه فرصت دیگه بدید....
Iran (Islamic Republic of)
عللی
۰۰:۴۲ ۱۸ شهريور ۱۴۰۰
اختیاری. کنید زودترتصویب کنید اونایی که متاهلا واقعانمتونن برن کی میخاد کرایه خونشونوبده اینجوری کسی هم فرارنمیکنه همه درجه دارمیشن
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۰۰:۲۸ ۱۸ شهريور ۱۴۰۰
خوب دخترا با ۲۲ سال لیسانس میگره و راحت میره سر کار خوب معلومه تن به ازدواج نمیده میگه پسره سربازی نرفته کار هم نداره. تازه پسر با ۲۴ سن بده سربازی بعد هم هیچ سرمایه ای نداره. تازه میشه چهل ساله پیر پسر.
Iran (Islamic Republic of)
یاور
۲۳:۳۴ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
اینکه نگاران امنیت مرزها هستند . امنیت مرزها با سربازان حرفه ای بهتر اداره میشود تا با سربازان غیر حرفه ای تازه تونیم ک خوب یاد میگیره ترخیص میشه میره.حقوق خوب متوسط مثلا ماهی سه تا چهار میلیون هم جوانان مستعد جذب میشوند و هم ارتش و پلیس حرفه ای اداره میشود. اگر ارتش و پلیس احتیاج به مترو دارند اونم میتونند استخدام کنند نه اینکه جوانان مردم رو به کارهای چیپ و بی ارزش بگمارند. خجالت هم خوب چیزیه.ان شاله با یک ارتش فوق حرفه با تجهیزات به روز داشته باشیم. نه یک ارتش سیاهی لشکر.
Iran (Islamic Republic of)
مهران
۲۲:۰۳ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
بابا حداقل ۲۱ ماهش کنین
Iran (Islamic Republic of)
Gharani
۲۰:۳۶ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
بابا چی میگین واسخ خودتون من الان دارم جون میدم تو خدمت اونوقت شما میخاین خدمت رو وردارن .ایا احساس نمیکنید در حق من و همه ی جوانانی که قبل از این سربازی رفتن و از امنیت و خاک و ناموس شما دفاع کردن بی عدالتی میشه
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۲۰:۳۱ ۱۸ شهريور ۱۴۰۰
بابا رفتین خوردین و خوابیدین چاق شدین بیخیال بابا
Iran (Islamic Republic of)
یوسف
۱۸:۵۴ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
خجالت می کشم با ۴۵ سال برم خدمت سربازی،۱۳۵۶،وای به حال امثال من که به خاطر سربازی نه زن دارم و نه بچه،چون استخدام نشدن،واون ور آب هم پاسپورت،حرف زیاده،اینا تو مر‌ده شور خونه هم،کارت پایان خدمت میخوان؟!!!!¡!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۰ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
درمورد بخشش اضافه درفترچه ای تصمیم بگیرند
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۸:۲۷ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
سربازی خیلی بیخودیه
الان من ۲۰سالمه چرا باید برم سربازی من اینده دارم ب پول نیاز دارم فردا میخوام یه زندگی تشکیل بدم سربازی جلوی تمام این کار هارو میگیره
اگه خواستم زن بگیرم اون دختر خانوم و خانوادش به وضع مالی و خونه و ماشین من نگاه میکنن
اگه خواستم برم چیزی رو تهیه کنم باید پول داشته باشم نه کارت پایان خدمت
بهترین از زمان جوانی رو باید پای سربازی بزاریم که هیچ ثمره‌ایی برای ما ندارع
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۷:۳۱ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
فقط باید طرح سرباز حرفه ای اجرایی بشه مثل تمام کشور های پیشرفته سربازی اجباری مال زمان رضا خان ظالم بوده و کشور های جهان سومی بخدا برای ارتش و سپاه بازدهی بالاتری داره مثل آتش نشانها که همه ستخدام شده و ورزیده کاربلد هستن و تمام اموزش هاشون بدرد کشور میخوره نه سربازی اجباری که دو سال جوان بیچاره از زندگیش میفته اونم برای الافی کشیدن و روزمرگی تو پادگان که بعد خدمتش هیچی از اموزشاش یادش نمیمونه که بدرد ارتش و سپاه بخوره تروخدا اینو انتشار بدین خواهش میکنم بدست مسئولین برسه
Germany
ناشناس
۱۷:۲۳ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
اگر شما نرید سربازی کی باید مرزها را نگه داره
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۸:۱۹ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
تو بیا نگه دار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۷ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
خدا قهرش می گیره یک شبه خواب می بینید مدت سربازی زیاد می کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۱ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
سلام
از آذر ۹۹ خدمت سربازی که ۲ سال شد یا کاهش ۵۰ درصدی جوانان به خدمت سربازی مواجه شدیم آخه یکی نیست به اینا بگه زمان صلح خدمت سربازی هم ۲ سال می شه نمی دونم کی این تصمیم ها می گیره
Iran (Islamic Republic of)
Milad
۱۵:۵۲ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
خداییش من که راحت شدم رفتم خدمتمو کردم اومدم 21ماه بی زبون از جونیم رفت ولی راحت راحت شدم
Iran (Islamic Republic of)
بی نام
۰۲:۴۲ ۱۸ شهريور ۱۴۰۰
ایشالله وقتی دم مرگت بود تو ذهنت حسرت اون دوسال رد شد که چه موقعی از جوونیت بود . راحت ترم میشی
Germany
میلاد
۱۴:۴۰ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
خدمت سربازی رو حذف کنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۴ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
یه دونه برات میخرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۶ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
به امام حسین خیلی زور ما ها باید بریم ولی بعضی ها الکی معاف هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۸ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
چرا دخترها تو کارهای غیر نظامی بکار گیری نمیشه چرا هر چی بدبختی برای ما پسرها مگه چه گناهی کردیم حداقل دوسال هم از وقت دخترها بگیرین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۶ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
من خودم سرباز بودم هفته ای شش روز نگهبانی میدادم ولی یه فرمانده داشتیم خیلی اذیتم میکرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۷ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
سربازی بیایم که چی بشه الان بیکارم بعد خدمتم بیکارم حداقل بعد از خدمت شغلمونو تضمین کنید تا بیایم خدمت
Iran (Islamic Republic of)
گل علیعلی گلی
۱۳:۱۲ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
سلام جناب سردار رحیمی شما را به شهدا قسم غیبت پشت دفترچه را ببخسید تا ما بتوانیم از کسری خدمت جبهه پدر اسفتاده کنیم
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۲:۴۱ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
چرا فقط سربازی باید برای آقایان باشد؟
کسی که در نهایت باید مسئولیت یک زندگی را بر عهده بگیرد، آقایان هستند و این سربازی در فرآیند زندگی آقایان مشکل ایجاد می کند.

برای مثال، آقایانی که فارغ التحصیل دانشگاه هستند، بعد از اتمام تحصیل باید از سد سربازی عبور کنند و 2 سال از زمان عمرشان را برای آن اختصاص دهند. در مقابل، خانم هایی که فارغ التحصیل دانشگاه هستند، با کمترین زمان ممکن یا مشغول به کار می شوند یا برای تحصیل در خارج از کشور اقدام می کنند بدون اینکه سدی جلوی راه آنها باشد. باید راه حلی برای این تبعیض در نظر گرفته شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۵ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
خدمت سربازی ما پسر ها باید بریم بعد یه دختر 23ساله بشه کارمند بانک الان من با 33سال سن مدرک لیسانس و کارت پایان خدمت که لب مرز بودن بیکارم ولی یه دختر 23ساله صندوقدار بانک هست این انصافه خدایی خسته شدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۹ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
به خدا قسم این مقدس سازی هارو بزارید کنار سربازی از اساس نامقدسه چرا پسر یک جانبازی که فقط چند درصد جانبازی دارد و فرد جانباز هیچ مشکلی برای ادامه زندگی ندارد فرزندش در گذشته کامل معاف میشد و الان چند ماه معاف میشه! و اونهم برای خدمت به برجک و باغچه ها و در و پنجره ها و راننده شخصی شدن نظامیان! دست بردارید از این همه عقب افتادگی هایی که تو مغز این مردم کردید! که سربازی مقدس است و سرباز قابل احترام است برای ما، بی احترامی بالاتر از این که بعد از چند سال تلاش یک پسر جوان در دانشگاه و بازار کار و اقتصاد بیاید در محیطی که جز تحقیر و اتلاف وقت و عمر چیزی عایدش نمیشود؟
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۱:۴۰ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
خفته خبر ندار سر در کنار جانان // کین شب دراز باشد در چشم پاسبانان (سعدی)
درود به تمام کسانی که شبها بیدار ماندند تا ملت اسوده بخوابن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۷ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
می خواستم بگم این کارت ایثار رزمنده های ارتش هیچ ارزشی نداره
من برای تبدیل وضعیت با کلی بدبختی پیگیری دریافت کارت ایثارگری شدم تا اینکه چند ماه پیش کارت را دریافت کردم . ولی متاسفانه سازمان ما کارت ایثار را قبول نداره و باید یک تاییدیه از ارتش ببریم که تایید بشه ایثارگر هستیم . حالا رفتیم برای دریافت تایدیه به امور ایثارگران مشهد بعداز کلی تو صف ایستادن بی خودی میگن اصلاعات شما در سامانه نیست واقعا حالم بد شد اخه چرا اگه این کارت ایثار هیچ ارزشی نداره چرا صادر می کنید اگر هم کارت را صادر میکنید چرا اطلاعات تو سامانه نیست کی جواب گو هست
اگر هم اعتراض کنی با احترام دستت رو میگیرن می گن برو بیرون
همییین که هستتت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۲ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
لعنت به سربازی اجباری
Romania
حامد
۱۱:۴۸ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
و اون مسئولینی که هنوز باهاش موافقن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۵ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
باعث ایم مسیله خود نظام وظیفست . جوانا هزار مکل دارند، این
Iran (Islamic Republic of)
ااا
۰۹:۴۴ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
خیلی برای فارق التحصیلان کار هست و می شه درآمد خوب داشت و ازدواج کرد و جلوی فساد در جامعه رو گرفت،این سربازی هم شده خودش یه مانع بین بقیه موانع جوانان به خصوص آقایان.
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۰۸:۳۷ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
سربازی هرچی که باشه 2سال وقتتو بیهوده میگیره
مگر اینکه در جای منحصر به فرد خودت خدمت کنی که دلت خوشه به مردم کشورت خدمت کردی
نه اینکه بیهوده صبح تا شب و شب تا صبح هی پست برجک بدی و از یک دکل محافظت کنی

باز جای شکرش باقیه عده ای از پرستار های مشمول در این شرایط بحرانی به عنوان سرباز پرستار مشغول هستند
از امیر هم درخواست داریم تا از بقیه رشته ها در جای خودش استفاده کنند نه اینکه یک نفر بی سواد هم پست بده
یک فوق لیسانس هم بره بالای برجک پست بده
پس چه فرقی کرد؟
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۸:۲۸ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
سلام قوانین که چند نوبت پیگیری شده برای حذف سربازی خواهشا دنبال کنید تا وقت گرانبهایی جوانهای ما دو سال به بطالت نگذرد خواهشا
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا
۰۷:۵۰ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
سلام چرا باشگاه خبرنگاران در خصوص موضوع طرح مجلس پرداخت مالیات جهت معافیت سربازی پیگیری نمی کنن حداقل یه فکری واسه ما متاهلین که مشمول هستیم کنین با این حقوقی که میدن نمی شه مخارج زندگی رو بیرون آورد با خدمت رفتن متاهلین یه مشکل بزرگ به مشکلات زندگیمون اضافه می کنن.
Iran (Islamic Republic of)
علی محمدی
۱۷:۳۱ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
خدمت سربازی واسه ما متاهلا چیزی جز بدبختی نداره مسئولین پیگیر مشکل ما جوونا نیس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۳ ۱۸ شهريور ۱۴۰۰
حرفت درسته بابا ما چه گناهی کردیم این طرح اجرا کنید خدا خیرتون بده
Iran (Islamic Republic of)
エルファン
۰۲:۰۲ ۱۸ شهريور ۱۴۰۰
بله ، سربازی حرفه ای و پرداخت مالیات واقعا هم به نفع مردمه هم کشور و هم ارتش ، اگر کسی این مسئله را بپوشاند قطعا خائن به کشور است .
آخرین اخبار