مناطق سخت گذر کهگیلویه و بویراحمد نفت سفید دریافت می کنند

رئیس سازمان تعاون روستایی کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ابتدای پارسال تاکنون ۱۱ میلیون و ۶۴۰ هزار لیتر نفت سفید در مناطق سخت گذر و سردسیری استان توزیع شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، قدرت‌ الله ویسی رئیس سازمان تعاون روستایی کهگیلویه و بویراحمد  با اشاره به اینکه بخش اصلی توزیع سوخت در نیمه دوم سال انجام می شود، گفت: از این میزان بیش از ۱۱ میلیون  لیتر در سال ۹۹ در مناطق دور دست و بدون شبکه گاز کهگیلویه و بویراحمد توزیع شده است.

ویسی افزود: توزیع نفت سفید در مناطق دور دست استان افزون بر رفاه حال اهالی مناطق سخت گذر و سردسیری سبب کاهش استفاده از چوب درختان جنگلی به منظور تامین گرما،پخت غذا و پیشگیری از تخریب این سرمایه های خدادادی می شود.

او با بیان اینکه توزیع آرد در روستاهای بدون نانوایی از دیگر برنامه های تعاون روستایی است تاکید کرد: از ابتدای پارسال تاکنون ۱۶ هزار و۷۰۰ تن آرد در روستاهای استان توزیع شده که از این میزان  ۱۱ هزار و۷۰۰ تن در سال ۱۳۹۹ بوده و بیش از پنج هزار تن آن نیز امسال انجام گرفته است.

ویسی ابراز داشت: همچنین توزیع نهاده های دامی مانند جو، ذرت، سبوس و سویا از دیگر اقدام ها برای بهبود وضعیت معیشتی و رونق تولید در روستاهای استان بوده که پارسال ۱۶ هزار و ۳۴۴ تن و امسال ۲۰ هزار و ۸۸۵ تن نهاده های دامی در مناطق روستایی استان توزیع شده است.

او تاکید کرد: با تلاش ها و  پیگیری های انجام شده سهمیه  نهاده های کشاورزی ، دامی و آرد به جامعه روستایی نسبت به سال های قبل افزایش قابل توجهی داشته است.

ویسی گفت: به منظور توزیع عادلانه کالاهای مورد نیاز روستاییان در کهگیلویه و بویراحمد کمیته نظارت بر توزیع همه نهاده های کشاورزی تشکیل و کار نظارت به صورت مستمر انجام می شود.

رئیس سازمان تعاون روستایی کهگیلویه وبویراحمد اظهار داشت: بر اساس قانون با مدیرعاملان ، اعضای هیات مدیره اتحادیه ها و شرکت های تحت نظارت که در این رابطه تخلفی داشته باشند برخورد قانونی و اعمال ماده ۱۴۶ با هماهنگی سازمان مرکزی تعاون روستایی انجام  می شود.

او همچنین از توزیع ۹۵ تن کالای اساسی شامل شکر، برنج و روغن با قیمت تنظیم بازار از ابتدای امسال تاکنون در مناطق روستایی کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و افزود: توزیع این اقلام باعث رفاه روستاییان و سرگردان نشدن آنان در شهرها برای تامین کالاهای اساسی زندگی اهالی می شود.

کهگیلویه و بویراحمد دارای هزار و ۶۴۳ روستای دارای سکنه است که ۷۹۱ روستای آن بالای ۲۰ خانوار است.

بیش از ۴۲ درصد جمعیت ۷۲۶ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد در روستاهای این استان زندگی می کنند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار