مروری بر رویدادهای اخبار کوتاه در استان فارس

آسیب دیدگی دست کارگر در شیراز، افتخارآفرینی ۲ نوجوان فارس در مسابقه نقاشی ژاپن و آغاز ساخت کارخانه کاشی در اقلید مهمترین عناوین خبر‌های کوتاه باشگاه خبرنگاران جوان فارس را تشکیل می‌دهند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، آرش خسروانی، مدیر جهاد کشاورزی خرمبید  گفت: یک واحد دامپروری صنعتی در خرمبید با ظرفیت تولید سالانه ۴۵ تن گوشت قرمز و زمینه اشتغال پنج نفر به بهره برداری رسید.

او با اشاره به اینکه این واحد بره پرواری ۴۵۰ راسی صنعتی در پایان هفته دولت بهره برداری رسیده است، افزود: این طرح در بخش مرکزی این شهرستان با اعتبار ۱۸ هزار میلیون ریال راه اندازی شده است.

خسروانی اضافه کرد: هشت هزار میلیون ریال اعتبار این طرح آن از محل تسهیلات بانک کشاورزی و ما بقی از طرف مجری طرح تامین شده است.

مدیر جهاد کشاورزی خرمبید  اعلام کرد: این واحد دامپروری صنعتی ظرفیت تولید سالانه ۴۵ تن گوشت قرمز را دارد و زمینه اشتغال پنج نفر را نیز فراهم کرده است.

آسیب دیدگی دست کارگر فست فود در چرخ گوشت صنعتی

رییس سازمان آتش‌نشانی شیراز گفت: بی احتیاطی کارگر فست فود هنگام کار با چرخ گوشت صنعتی، موجب آسیب دیدگی انگشتان دست این جوان ۳۰ ساله شد.

به گفته محمد هادی قانع با اعلام وقوع این حادثه به سامانه ۱۲۵ بلافاصله آتش نشانان تیم امداد و نجات ایستگاه ۲ و ۴ سازمان آتش نشانی شیراز به محل حادثه در یک فست فود واقع در خیابان خلبانان اعزام شدند.

این مقام مسئول در بیان جزییات این حادثه، عنوان کرد: کارگر ۳۰ ساله‌ای مشغول کار با چرخ گوشت صنعتی بود که ناگهان دست راست وی بر اثر بی احتیاطی و رعایت نکردن اصول ایمنی در درون چرخ گوشت صنعتی فرورفت و سه انگشت دست وی به سختی دچار آسیب دیدگی شد.

او افزود: آتش نشانان بلافاصله با همکاری امدادگران اورژانس، بدنه چرخ گوشت را برش داده و پس از رهاسازی دست مصدوم از میان چرخ گوشت، وی را برای انجام اقدامات درمانی لازم در اختیار عوامل اورژانس به منظور انتقال به بیمارستان قرار دادند.

رییس سازمان آتش‌نشانی شیراز همواره به خانواده‌ها و کسانی که با چرخ گوشت‌های خانگی و صنعتی سر و کار دارند توصیه می‌کند هنگام کار با این وسیله، جانب احتیاط را رعایت کرده و از چرخ گوشت استاندارد استفاده کرده و دست خود را بیش از حد مجاز درون گلویی چرخ گوشت فرو نبرند.

او همچنین تاکید می‌کند در صورتی که دست فرد یا کودکی در چرخ گوشت گیر کرده و خروج آن امکان پذیر نباشد، ضروری است کوچکترین حرکتی به دست یا چرخ گوشت ندهند و بلافاصله در تماس با سامانه ۱۲۵ از آتش نشانی درخواست کمک کنند.

۲ نوجوان فارس در مسابقه نقاشی ژاپن برگزیده شدند

۲ تن از اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس در بیست‌ویکمین مسابقه بین‌المللی نقاشی محیط زیست «جی کیو ای» کشور ژاپن برگزیده شدند.

روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس اعلام کرد: بیست و یکمین مسابقه بین‌المللی نقاشی محیط زیست «جی کیو ای» با موضوع «زمین در سال ۲۰۳۰» در سال ۲۰۲۱ برگزار شد و از میان ۱۴هزار و ۶۸۹ اثر از ۸۰ کشور، هشت کودک هنرمند ایرانی عضو مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، موفق به دریافت جایزه و دیپلم افتخار این رویداد بین‌المللی شدند.

بر اساس این خبر «آیلین علیزاده» عضو کانون فارس از مرکز فرهنگی هنری جهرم ۱۲ ساله جایزه اول بخش بین‌الملل این مسابقه را از آن خود کرد و «الهه ستوده» دیگر عضو ۱۰ ساله اهل جهرم از مسابقه بین‌المللی نقاشی محیط زیست «جی کیو ای» ژاپن دیپلم افتخار بخش بین‌الملل را دریافت کرد.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با ارسال ۶۶ اثر نقاشی اعضای مراکز فرهنگی‌هنری در بیست‌ویکمین مسابقه بین‌المللی نقاشی محیط زیست «جی کیو ای» کشور ژاپن شرکت کرده است.

تخصیص اعتبار برای تکمیل مسیر لامرد به اشکنان

نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی گفت: با پیگیری‌های انجام شده از طریق وزارت راه و شهرسازی اعتبار ۵ میلیارد تومانی برای تکمیل مسیر لامرد، قطعه دوم روستای بریو به سمت اشکنان تخصیص یافت.

سید موسی موسوی افزود: برای دریافت اعتبار لازم برای تکمیل ۱۱ کیلومتر باقی مانده این مسیر در حال پیگیری هستیم.

در حال حاضر ۴ و نیم کیلومتر از این مسیر ۱۱ کیلومتری در حال آسفالت است و بخش اشکنان در ۳۵ کیلومتری مرکز شهرستان لامرد و ۴۶۰ کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد.

آزمون تربیت بدنی و علوم ورزشی در شیراز برگزار شد

آزمون عملی رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی از روز سه‌شنبه ۹شهریورماه ۱۴۰۰ آغاز شده است و تا شنبه ۱ ۳ شهریور، به‌میزبانی بخش تربیت بدنی دانشگاه شیراز ادامه دارد.

نماینده دانشگاه شیراز در برگزاری آزمون عملی تربیت بدنی اعلام کرد: این آزمون، در دو گروه پسران (سه‌شنبه و چهارشنبه) و دختران (پنج شنبه، جمعه و شنبه)، براساس حروف الفبای نام خانوادگی افراد در دانشگاه شیراز ترتیب یافته است.

ناظم‌زادگان افزود: در این آزمون به‌دلیل شیوع بیماری کرونا در کشور، پیش‌بینی‌های فراوانی به‌منظور حفظ دستورالعمل‌های بهداشتی و رعایت فاصله‌ی اجتماعی درنظرگرفته شده است.

او بیان کرد: ۴هزار و ۳۱۵داوطلب در این مدت‌زمان ۵روز، مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت، که از این تعداد ۱۶۷۱نفر متعلق به گروه پسران و ۲۶۴۴نفر از گروه دختران هستند.

بهره برداری از واحد تولیدی مواد غذایی در لارستان

حسنی فرماندار ویژه لارستان با بیان اینکه واحد تولیدی و بسته بندی مواد غذایی با هزینه ۵۰ میلیارد ریال در لار افتتاح شد، گفت: این طرح در زمینی به مساحت ۲ هزار مترمربع با زیربنای هزار و ۱۰۰ متر مربع در شهرک صنعتی لار ساخته شده است.

او افزود: در این واحد صنعتی بسته بندی انواع غذا‌های آماده و نیمه آماده، سبزیجات و صیفی جات خشک، تازه و منجمد، خشکبار، برنج، زعفران، قند و شکر و دارو‌های گیاهی انجام می‌شود.

حسنی با بیان اینکه ظرفیت تولید این واحد صنعتی هزار و ۱۰۰ تن در سال است گفت: برای راه اندازی این کارگاه افزون بر ۵۰ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی هزینه شده است.

به گفته فرمادار لارستان با بهره برداری از این واحد تولیدی برای ۱۷ نفر را به صورت مستقیم شغل ایجاد شده است.

آغاز ساخت کارخانه کاشی در اقلید

عملیات ساخت دومین مجموعه کارخانه کاشی و سرامیک شهرستان اقلید، در زمینی به وسعت ۲۰ هکتار و با سرمایه گذاری ۴۰۰ میلیاردتومانی بخش خصوصی آغاز شد.

این واحد تولیدی در مدت زمان ۱۸ تا ۲۴ ماه به بهره‌برداری خواهد رسید و با افتتاح آن زمینه اشتغال ۴۰۰ نفر به صورت مستقیم فراهم می‌شود.

کمک خیرین سلامت به بیمارستان ولیعصر ممسنی

رئیس شبکه بهداشت و درمان ممسنی گفت: نیک اندیشان نورآبادی ۶۵۴ میلیون ریال کمک نقدی به بیمارستان ولیعصر (عج) ممسنی اهدا کردند.

دکتر علی چوبینه افزود: خیرین به عنوان بازوان توانمند حوزه سلامت، در شرایط بحران کرونا راهگشای مسایل حوزه سلامت به ویژه بیمارستان ولیعصر (عج) ممسنی بوده اند.

بهره برداری از ۲ طرح درمانی در شهرستان کازرون

دستگاه تصویربرداری پزشکی بیمارستان ولیعصر (عج) کازرون و مرکز پیشگیری زودهنگام سرطان این شهر با مشارکت خیرین به بهره‌برداری رسید.

حسین مرادی سروستانی رئیس بیمارستان ولیعصر کازرون گفت: این دستگاه سی‌تی‌اسکن با قدرت ۱۶ اسلایس است که قابلیت سبتی آنژبو (تصویربرداری از رگ) را دارد.

او افزود: خرید و ایجاد فضای نصب دستگاه مبلغ ۲ میلیارد و۸۰۰ میلبون تومان هزینه داشت که ۸۰۰ میلیون تومان از این مبلغ را سعید قناعتی از خیرین کازرونی تامین کرده و باقیمانده مبلغ با پیگیری نماینده کازرون وکوهچنار از اعتبارات وزارت نفت پرداخت شده است.

مرادی با بیان اینکه دستگاه سیتی اسکن قبلی بیمارستان کازرون تنها ۲ اسلایسی بود، گفت: همچنین مرکز تخصصی پیشگیری زود هنگام سرطان در کازرون افتتاح شد.

رئیس بیمارستان ولیعصر کازرون گفت: این مرکز در زمینی به مساحت هزار مترمربع با زیربنای ۶۵۰ مترمربع با اعتباری افزون بر یک میلیارد تومان از محل اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی شیراز ساخته شده است.

مرادی افزود: مبلغ چهار میلیارد تومان هزینه خرید تجهیزات این مرکز تخصصی را خانواده مرحومه اکرم قنبریان پرداخت کرده اند.

رئیس بیمارستان ولیعصر کازرون گفت: در این درمانگاه تخصصی، اکوکاردیوگرافی، ماموگرافی، اندوسکوپی، سونوگرافی و کنترل دیابت انجام می‌شود.

همت خیران برای تجهیز بیمارستان اشکنان

عباس صحراگرد نماینده هیات امنای بیمارستان بعثت اشکنان گفت: در پی اعلام فورى بیمارستان بعثت اشکنان درخصوص نیاز به یک دستگاه وینتلاتور، اقاى حاجى پور نیکوکار اشکنانی صد میلیون تومان برای این وسیله درمانی پرداخت کرد.

صحراگرد افزود: همچنین با توجه به فرسودگی دستگاهاى دندان پزشکى بیمارستان، نیکوکاران اشکنانی آقایان على حاجى پور و اسماعیل تاجگردون اقدام به خرید یونیت و امکانات جانبی آن به مبلغ ۴۰ میلیون تومان کردند.

توزیع سبد غذایی حمایتی ویژه کودکان زیر ۵ سال 

بسته‌های حمایتی برای ارتقای سلامت کودکان زیر ۵ سال دارای سوء تغذیه در شهرستان فراشبند توزیع می شود.

کارشناس بهبود تغذیه شبکه بهداشت و درمان شهرستان فراشبند، گفت: کودکان مبتلا به اختلال رشد یا سوء تغذیه و از خانواده‌های محروم که از سوی مراکز جامع سلامت معرفی شده اند، مشمول دریافت این سبد غذایی هستند.

زهرا ضیایی، سوء تغذیه را یکی از مشکلات تغذیه‌ای در بین کودکان زیر پنج سال دانست و افزود: عواملی مانند فقر، سهل انگاری، خرافات، کم غذایی، دسترسی نداشتن به غذا، رعایت نکردن بهداشت و بیماری‌های عفونی از جمله علل اصلی سوء تغذیه به شمار می‌روند.

او اظهار داشت: سوء تغذیه کودکان عوارض نامطلوبی بر سلامت جسمی و ذهنی آن‌ها دارد و زمینه ساز عفونت‌ها و از علت‌های مهم مرگ و میر در کودکان است.

این کارشناس تغذیه اضافه کرد: کودکی که به سوء تغذیه مبتلا است نسبت به سن خود جثه‌ای کوچک و ضعیف دارد و در برابر عفونت مقاومت ندارد و همچنین طول مدت بیماری او نیز بیشتر خواهد بود.

او تاکید کرد: درمان نکردن کودکان مبتلا به سوء تغذیه باعث آسیب به رشد مغزی و کاهش یادگیری در سنین مدرسه می‌شود.

ضیایی یاد آور شد: بسته‌های حمایتی به همت کمیته امداد امام خمینی (ره) تامین می‌شود و شامل تخم مرغ، ماکارونی، حبوبات، کنسرو ماهی و پنیر است.

بهره برداری از طرح آبرسانی به سه روستای رستم

طرح آبرسانی به سه روستای شهنه، انجیره و گلستان در شهرستان رستم با هزینه‌ای افزون بر ۲۳ میلیارد ریال بهره برداری رسید.

برای اجرای این طرح ۱۳ کیلومتر خط انتقال، دو موتورخانه و یک مخزن ۷۷۵ متر مکعبی آب اجرا شده است و با بهره برداری از این طرح ۱۴۰ خانواده روستایی از آب آشامیدنی سالم بهره‌مند شدند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار