رئیس دانشگاه علوم پزشکی:

دورهمی‌های خانوادگی بیشترین علت شیوع کرونا در آذربایجان‌غربی است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: براساس پایش بیماران جدید مبتلا به کووید-۱۹، برگزاری دورهمی‌های خانوادگی بیشترین دلیل ابتلای مردم به ویروس کرونا در استان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، جواد آقازاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی با بیان اینکه بیشتر مبتلایانی که به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند، اغلب به صورت خانوادگی مبتلا شده اند، اظهار داشت: مردم باید در این شرایط کرونایی از حضور در دورهمی‌های خانوادگی اجتناب کنند، زیرا این دورهمی‌ها به شدت کانون ابتلا به بیماری است.

وی افزود: با وجود تاکید فراوان مسوولان نسبت به عدم برگزاری دورهمی‌های خانوادگی، ولی آمار بیماران جدید بستری که به خاطر این دورهمی‌ها مبتلا شده اند همچنان رو به افزایش است.

آقازاده اضافه کرد: طی ۱۰ روز اخیر به طور متوسط روزانه چهار هزار و ۵۰۰ نفر به دلیل بیماری کووید-۱۹ به مراکز درمانی و بیمارستان‌های استان مراجعه کرده اند که آمار فزاینده‌ای است و نشان دهنده افزایش شیوع این بیماری و در اوج قرار گرفتن آن در بین مردم است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی ادامه داد: در حال حاضر استفاده مردم استان از ماسک نیز به ۵۵ درصد رسیده است که به هیچ عنوان کافی نیست و در صورت بی توجهی مردم نسبت به این امر و رعایت‌نکردن پروتکل‌های بهداشتی روند شیوع و ابتلای بیش از پیش مردم همچنان تداوم خواهد شد.

وی گفت: در حال حاضر روند شیوع کرونا در آذربایجان غربی همچنان افزایشی است و تمامی شهرستان‌های استان از نظر شیوع این ویروس در وضعیت قرمز قرار دارد.

آقازاده رعایت خودمراقبتی، فاصله گذاری و رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ویژه عدم برگزاری دورهمی‌های خانوادگی را مهمترین مواردی دانست که همچنان توسط شهروندان باید به آن پایبند باشند، تصریح کرد: نباید مردم از رعایت این موارد خسته شوند، چون در این صورت قافله را به ویروس کرونا خواهیم باخت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی همچنین از همه واجدان شرایط دریافت واکسن کرونا خواست تا در اسرع وقت برای تزریق آن به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

آقازاده اضافه کرد: فوتی‌های روزانه کرونا در استان طی ۲۴ ساعت گذشته به ۴۱ نفر رسید که بیشترین میزان از پاییز سال گذشته تاکنون است.

وی اضافه کرد: با افزوده شدن این تعداد، کل فوت شدگان ناشی از کرونا در آذربایجان غربی از ابتدای شیوع این ویروس تاکنون به پنج هزار و ۵۵۵ نفر رسید.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.