مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطارشهری تبریز مطرح کرد؛

امکان جابجایی ۶۰۰ هزار نفر در قطار شهری تبریز وجود دارد

 مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطارشهری تبریز گفت: با تکمیل خط یک قطارشهری و تحقق طراحی انجام شده مبنی بر انتظار ۲ دقیقه‌ای مسافران در ایستگاه ها، امکان جابجایی حدود ۶۰۰ هزار نفر در روز وجود دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، فرهخت مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطارشهری تبریز گفت: هم اکنون روزانه ۱۱ هزار مسافر از طریق قطارشهری جابجا می‌شوند که این تعداد شامل یک درصد از کل مسافران شهری است.

او با بیان اینکه هم اکنون ۱۲ رام قطار در خط یک قطار شهری تبریز فعالیت می‌کنند، اظهار داشت: این تعداد رام قطار برای ارائه خدمات بهتر به مسافران به ۳۶ رام قطار افزایش می‌یابد.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطار شهری تبریز گفت: در صورت اطمینان و استفاده بیشتر مردم از قطارشهری، امکان جابجایی روزانه ۱۰۰ هزار نفر مسافر در مسیر خط اول وجود دارد و این شرکت با رعایت تمام ضوابط بهداشتی و امنیت سیستم، آماده ارائه خدمت به شهروندان است.

فرهخت ادامه داد: در زمان کنونی قطار شهری تبریز از ساعت ۶:۳۰ صبح تا ۲۰:۳۰ عصر در حد فاصل ایستگاه ائل گلی تا سه راه امین یعنی فاز‌های اول و دوم خط یک فعالیت می‌کند و بیشترین جابجایی مسافر معمولا به ترتیب در ایستگاه میدان ساعت، سه‌راه امین و ایستگاه شماره ۲ سهند است.

او یادآوری کرد: شهروندان برای سوار شدن به قطار شهری می‌توانند هم از بلیط کاغذی که تا ۱۰ سفر شارژ دارند و هم City way یا کارت شارژی قابل استفاده در اتوبوس‌ها نیز استفاده کنند.

فرهخت افزود: به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در قطارشهری تبریز روزانه هشت هزار ماسک به نرخ دولتی به مسافران فاقد ماسک فروخته و در هر سفر از طریق مه‌پاش کل قطار ضدعفونی می‌شود و در این زمینه حدود ۴۰۰ لیتر مواد ضدعفونی استفاده شده است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار