با حضور امیر صباحی‌فرد انجام شد؛

رونمایی از سامانه کنترل و فرماندهی برهان در نیروی پدافند هوایی ارتش

سامانه کنترل و فرماندهی برهان با حضور فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سامانه کنترل و فرماندهی تسلیحات برهان صبح امروز چهارشنبه ۱۰ شهریورماه به مناسبت روز پدافند هوایی ارتش با حضور ا میر سرتیپ علیرضا صباحی‌فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش در سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی این نیرو رونمایی شد.

برهان، یک مرکز فرماندهی و کنترل تسلیحات در برد و ارتفاع کم به‌عنوان آخرین رده فرماندهی در دفاع نقطه‌ای شبکه فرماندهی و کنترل دفاع هوایی است.

این سامانه پس از دریافت و تجزیه و تحلیل اطلاعات از تمامی منابع، آن‌ها را برای تصمیم‌گیری در حداقل زمان ممکن در اختیار رده‌های بالای فرماندهی قرار می‌دهد تا تصمیمات لازم جهت اجرای مأموریت و انهدام هدف ابلاغ شود.

برهان با قابلیت کشف و پردازش مؤثری که دارد، امکان درگیری انهدام و فریب اهداف هوایی را میسر می‌سازد؛ همچنین با ترکیب داده‌های دریافتی از سامانه‌های الکترواپتیکی با داده‌های دریافتی از سامانه‌های راداری، این اطلاعات را به سامانه‌های موشکی ارسال می‌کند.

سامانه برهان علاوه بر توانایی فعالیت کشف هدف در حالت پسیو (غیرفعال) توانایی صدور دستور مقابله با اخلال الکترونیک را نیز دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۸ ۱۰ شهريور ۱۴۰۰
درود
آخرین اخبار