بختیاری خبر داد؛

افزایش سرانه پرداخت ایتام

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: با افزایش تعداد حامی یتیمان سرانه پرداخت هم افزایش پیدا می کند.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سید مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در نشست خبری تفاهم نامه کمیته امداد با سازمان بنیاد مستضعفین طرح نذر شهید قاسم سلیمانی اظهار داشت: بیش از ۶۰ هزار حامی یتیم در سراسر کشور افزایش داشته است.

بختیاری گفت: ما بنا داشتیم امسال جشنی بگیریم و اعلام کنیم که هیچ یتیمی بدون حامی نیست، اما شرایطی پیش آمد که اواخر سال ۹۹ توانستیم به این هدف برسیم که البته این موفقیت باید استمرار پیدا کند.

وی تصریح کرد: این روند باید ادامه پیدا کند، هرچه تعداد حامیان بیشتر باشد سرانه پرداخت هم بیشتر می‌شود برای مثال به یتیم عزیزی که ۵ حامی دارد بیش از یتیم عزیزی که ۲ حامی دارد سرانه پرداخت می‌شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) بیان کرد: علاوه بر افراد نیازمندی که تحت پوشش قرار گرفته اند اشخاص نیازمند دیگری هستند که حاضر نیستند تحت پوشش قرار بگیرند و شما فرماندهان سپاه، مدیران کل کمیته امداد، گروه‌های جهادی و ۵۵ هزار پایگاه بسیج به راحتی و با نهایت تکریم می‌توانید کمک‌های لازم را انجام دهید.

سلیمانی رئییس بسیج مستضعفان اظهار داشت: به نیابت از شهید سلیمانی در سراسر کشور با استفاده از ظرفیت مسئولان اطعام و احسان حسینی در دستور کار قرار گرفته است و تا پایان ماه صفر عملیاتی خواهد شد.

سلیمانی گفت: فصول همکاری بین کمیته امداد و سازمان بسیج بسیار وسیع است. در گذشته نیز پشتیبانی، ساخت مسکن محرومان، کمک به اشتغال و همکاری‌های این چنینی بین بسیج و کمیته امداد اتفاق افتاده بود. این مرحله با احتساب ایران همدل مرحله سوم اطعام است.

وی اشاره کرد: طرح به این صورت است که کمک‌های نقدی و کالایی خیران جمع آوری شده و با استفاده از آن‌ها مواد اولیه تهیه و غذا طبخ خواهد شد. در نهایت این غذا‌ها با رعایت کرامت افراد بین افراد توزیع خواهد شد.

بختیاری در پاسخ به این سوال که این چندمین همکاری بسیج و کمیته امداد است گفت: برای مثال پیش از این تفاهم نامه‌ای در رابطه با اشتغال بین بسیج و کمیته امداد در هفت استان کشور همکاری انجام می‌شد، اما اکنون در سراسر کشور انجام می‌شود.

ریئس کمیته امداد امام خمینی (ره) بیان کرد: در بحث رفع نیاز محرومان در محله‌ها با توجه به این که مساجد، محور هستند، نیازمندان را مساجد شناسایی می‌کنند مخصوصا کسانی که به علت کرونا در وضعیت مناسبی قرار ندارند.

وی عنوان کرد: تفاهم نامه‌ای هم با نام طرح پویش اطعام و احسان حسینی انجام شده که با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی قرار است تا پایان صفر ادامه یابد، در طرح احسان حسینی بسته‌های حمایتی و در طرح پویش اطعام غذای طبخ شده با کمک ۵۴ هزار پایگاه بسیج و مراکز نیکوکاری تهیه می‌شد.


بیشتر بخوانید: 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار