دغدغه روز/

پارکینگ اهالی گیشا، پاتوق خودروهای کسبه

پارک کردن خودرو در جلوی پاساژ نصر محله گیشا در شهر تهران باعث گلایه ساکنان این منطقه شده است.

به گزارشگروه شهروند خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، گیشا نام یکی از محله‌های تهران واقع در منطقه ۲ است.این مکان یکی از محله‌های پرتردد در شمال غرب تهران است که به دلیل وجود پاساژ‌های تجاری و بوستان گفتگو در این منطقه، توانسته عنوان یکی از محله‌های گردشگری پایتخت را از آن خود کند.

برای آنکه ترافیک این منطقه کمتر شود، بنا شد تا پل معروف گیشا برچیده و زیرگذری جای آن را بگیرد.اگرچه، این معضل نه تنها حل نشد بلکه اهالی و کسبه این منطقه را هم در دردسر بزرگی انداخت؛ ساعت ها انتظار برای رسیدن به منزل یا محل کار.

این مشکل به گونه ای وسعت گرفت که کسبه،  درب ورود منازل اهالی آن منطقه را  جایگزین پارکینگ خودروهای خود کردند.  

شهروندخبرنگار ما با ارسال پیامی از مسئولان درخواست رسیدگی دارد.

 

دغدغه روز

خبرنگاران گرامی سلام لطفا در مورد مزاحمت‌های کسبه مرکز خرید نصر در گیشا در تهران هم گزارش تهیه کنید. مشکل اینجاست، اینجا اصلا جای پارک نیست، مردم و کسبه دائم می‌آیند داخل پیاده رو  و ورودی پارکینگ خانه مردم  پارک می‌کنند. حتی داخل منزل شخصی مردم هم پارک می‌کنند. آن قدر است که حتی موتور هم پارک نمی‌شود و نمی‌توان به راحتی از پیاده رو عبور کرد.

به راهور گزارش دادیم رسیدگی نمی‌شود. همین چند روز پیش یک ماشین ورودی پارکینگ یک خونه را ۳ ساعت مسدود کرده بود چند بار زنگ زدیم ۱۱۰ و ۱۹۷ هیچ کاری نکردند مامور نیامد. از طرفی میله که در این محل قرار می‌دهید، سد معبر شهرداری جمع آوری می‌کند و می‌گوید مزاحم هستید. سوال اینجاست دستفروشان سد معبر نیستند، این مغازه دار‌ها که تو پیاده رو بار خالی میکنند سد معبر نیستند، خواهشا یک گزارش تهیه کنید و پیگیری کنید. به خدا این کسبه دیوانه‌ام کردند.

برای آموزش اصول تصویربرداری خبری برای شهروندخبرنگاران اینجا کلیک کنید

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۶ ۰۶ مهر ۱۴۰۰
خواهش می کنم پیگیری کنید.
اینج اصلا قانون وجود نداره، کلی با 110 و 197 تماس گرفتیم که این خودروها و موتورهایی که داخل پیاده رو و جلوی خونه مردم سد معبر کردن را جمع کنه، اصلا گوش نمی دند.
جلوی در خونه مردم شده پاتوق یک مشت لات و لوت و هر چقدر گزارش میدیم رسیدگی نمیشه.
سگ هم می چرخونند.
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۲۳:۳۶ ۲۹ شهريور ۱۴۰۰
خیابان های جواد فاضل جنوبی و حواد فاضل شمالی افتضاحه، بخصوص جواد فاضل جنوبی نبش فروزانفر، شهرداری کاری کرده که کسبه بتوانند در پیاده رو پارک کنند.
تازه اینها دارند سعی می کنند با ریختن مواد سمی در گیاهان اطراف این درختان را خشک کنند تا شهرداری ببره و بتونند ماشین پارک کنند،
هر روز تو پیاده رو موتور و ماشین پارکه و مسئولین رسیدگی نمی کنند.
خیابون اصلی گیشا که همه دوبل پارک هستند، راهور منطقه کجاست؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۳ ۲۹ شهريور ۱۴۰۰
اینجا اطراف بازار نصر خیلی مشکل داره:
هر روز چند تاجوان بی کار میان جلوی خونه مردم تجمع می کنند و سیگار می کشند وآشغال میریزند جلوی در خونه مردم، نگهبان های پاساژ بهشون گفتند اینجا بیاند، چون به خاطر کرونا اماکن بهشون گیر نده و مشتریان ناراحت نشوند ولی از نظر اینها اشکال نداره همسایه ها کرونا بگیرند. به کلانتری هم گزارش دادیم، هیچ کاری نمی کنه.
هر روز مغازه دارها داخل پارکینگ شخصی مردم ماشین و موتورسیکلت پارک می کنند، ما بارها و بارها گزارش دادیم رسیدگی نمی کنند.
شهرداری پیاده رو به عمد بدون جدول و مانع ساخته که مغازه دارها پارک کنند، به راهور میگیم ، میگه مامور نداریم، به شهرداری میگیم ،میگه به ما ربط نداره، و خودمنون مانع بزاریم 137 میاد به عنوان سد معبر می بره. حالا نکته اینجاست، شهرداری وظیفه نظارت بر واحد صنفی متخلف داره و هر چه قدر بهش گزارش دادیم کاری نمی کنه.
خیابون اصلی گیشا اینقدر دستفروش نشسته نمیشه راه رفت و فقط گیر اینها یک میله که جلوی مزاحمت کسبه را بگیره.
درخواست دارم یک گزارش کامل از این وضع نا مطلوب تهیه بفرمایید.
Germany
ناشناس
۲۳:۰۶ ۲۲ شهريور ۱۴۰۰
لطفا یک روز خیابان جواد فاضل جنوبی در گیشا را بیایید اصلا تو پیاده رو نمیشه راه رفت، اکثرا موتور و ماشین همه این مغازه دارهاست.
ما پلاک تک تک اینها را به راهور اعلام کردیم، ولی هیچ کاری نمی کنه.
واقعا اگر عرضه ندارید اینجا را مدیریت کنید ، لطف کنید این پاساژ را ببندید، به خدا از دست این کسبه مزاحم دیوونه شدیم.
United States of America
ناشناس
۲۳:۴۴ ۱۶ شهريور ۱۴۰۰
جناب آقای زاکانی ، شهردار محترم تهران
از شما درخواست دارم به سرعت شهردار منطقه گیشا و معاون حمل و نقل و عمران و سایر افرادی که در وضع موجود دخلیند را برکنار کنید.
فردی را شهردار بزارید که بتواند مشکل را حل کند.
وضع مدیریت این منطقه قابل قبول نیست و خجالت آور است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۱ ۱۴ شهريور ۱۴۰۰
من خودم چند باز زنگ زدم 197، از سد معبر خودروها و ماشین های کسبه بازار نصر شکایت کردم، اصلا کسی پیگیر نیست.
باور نمیکنیدخودتون، یک سر بیایید حدو ساعات 5 بهبعد که وضع بدتره، عکس بگیرید و زنگ بزنید 110 و 197.
خواهشا شما رسیدگی کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۲ ۱۴ شهريور ۱۴۰۰
با سلام ،

دیروز یک ماشین توپیاده رو بود داخل خیابانجوادفاضل بقل مرکز خرید نصر.
زنگ زدم 110 و شماره پلاک دادم، رفتم خیرد دو ساعت بعد برگشتم ، هنوز همونجا بود، زنگ زدم 197 ، گفت جریمه شده، گفتم جرثقیل بفرستید، این پیاده رو بسته، مردم مجبورند از وسط خیابون بروند، خطرناکه ، موتوری خلاف میاد، گفت نمیشه.
واقعا عملکرد پلیس گیشا خجالت آورده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۸ ۱۳ شهريور ۱۴۰۰
من قبلا این محله بودم اصلا جا پارک نیست و پیاده رو نمیشه رد شد اینقدر موتور و ماشین پارک کردند به 110 و 197 هم زنگ میزنیم مامور نمیاد.
اینها عمدا دارند کاری می کنند که مردم تو پیاده رو پارک کنند، چون میله بزارید سریع 137 میاد جمع می کنه.
این نمونه بارز فساده و هرچه شکایت شده کاری نمی کنند.
شما خبرنگاران پیگیری کنید مشکل حل بشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۷ ۱۳ شهريور ۱۴۰۰
درخواست دارم رسیدگی کنید.
ما هر چه از مسئولین راهور و شهرداری کمک خواستیم جواب نمیدهند.
گویا حقوق مردم براشون اهمیت ندارد.
Poland
ناشناس
۲۳:۲۴ ۰۹ شهريور ۱۴۰۰
من با این موضوع آشنا هستم و چند بارهم منطقه را دیدم و مشکل این است که مرکز خرید نصر بر روی رودخانه ساخته شده است و اگر شما الان نقشه Google را ببینید می بینید رودخانه رد میشه، خود این یک زمینخواری است. از طرفی در اعطای مجوز برای کسب و کار شهرداری باید با توجه به ظرفیت منطقه مجوز دهد. منطقه گیشا بیش از حد مجاز کسب و کار داشت و مجوز ساخت این پاساژ را داد که تخلف دیگر است و از همه بدتر با این وضع نا به سامان باز هم مجوز رستوران و... صادر می کنند. چون کسب و کار برای شهرداری بیشتر سود داره.این موارد باعث افزایش ترافیک و نبود جای پارک شده است. به علت مزاحمت مردم که اکثرا کسبه و مشتریان بازار نصر هستند، همسایگان به نصب میله موقت جلوی پارکینگ پرداختند تا کسی ورودی درب پارکینگ پارک نکند. شهرداری به بهانه سد معبر به سرعت تمام میله ها را می برد. یعنی اگر شما میله بزارید 137 سریع میاد. اما قانون سد معبر می گوید دستفروشان و کیوسک های روزنامه فورشی و سد معبر کسبه باید رفع شود ولی علیرغم شکایات مکرر اهالی کوی نصر 137 هیچگاه به این موارد رسیدگی نمی کند. اینجا نمی گوییم دستفروشان سریع جمع شوند، ولی نشان می دهیم که شهرداری رسما تبعیض می گذارد و مزاحمت مردم اهمیتی ندارد، چگونه مامورین 137 برای بریدن یک میله در پیاده رو که عملا پارکینگ کسبه شده سریع میایند ولی برای موارد دیگر نمیایند؟ شما اگر پیاده روی اطراف بازار نصر را نگاه کنید پر شده از ماشین و موتور کسبه. حال مشکل دوم پلیس راهور منطقه است، قانون می گوید اگر خودرویی در پیاده رو و ورودی درب پارکینگ پارک کند و راننده ترک کند باید خودروی وی با جرثقیل به پارکینگ منطقل شود ، اما در عمل حتی با درخواست مستقیم مردم برای ارسال جرثقیل راهور از این کار امتناع می کند و به گواه همسایگان برخی مثلا 5 ساعت سد معبر کردند و پلیس راهور اقدامی نکرد. اما اگر راننده خودرو به 110 زنگ بزند و بگوید خودرویش آسیب دیده مامور در مدت 20 دقیقه حاضر شده و رسیدگی می کند. این هم تبعیض نیروی انتظامی. بنا بر آنچه بیان شد بر این باورم این یک فساد است که تبعیض شهرداری و ترک فعل نیروی انتظامی محل را برای ایجاد مزاحمت هموار کرده است. علاوه بر آن در قانون آمده که اگر کسب و کاری آرامش ساکنین را برهم زند، باید پلمپ شود. اگر قانون بخواهد اجرا شود باید شهرداری محل دیگر برای بازار نصر پیدا کند و کسبه را منتقل و پاساژ را خراب کند و رودخانه تصرف شده را برگرداند. اما در کوتاه مدت اگر راهور خودروی متخلفین را با جرثقیل حمل کند و شهردای موانع نصب کند مشکل دوستان حل می شود. راهور حتی موتورسیکلت های مزاحم را با تماس با 110 جریمه نمی کند. در واقع شهرداری و راهور به عمد کاری کردند تا مردم در پیاده رو و جلوی خونه مردم پارک کنند و به نظر بنده قوه قضاییه باید ورود کند و برخورد کند.
آخرین اخبار