کار و تلاش حتی در بند/ نانی که از پشت میله‌های زندان سر سفره می‌رود

۲۰ زندانی با کار در گلخانه‌ی زندان مرکزی شهرستان بیرجند شرایط موجود خود را تبدیل به فرصت کرده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، در زندان مرکزی بیرجند با وجود زندگی متفاوت زندانیان، ۲۰ زندانی توانسته اند شرایط موجود را تبدیل به فرصت کنند.

یکی از زندانیان گفت:  از زمانی که وارد گلخانه شده ام توانسته ام با کار و تلاش نان حلالی برای خودم و خانواده ام به دست بیاورم.

یکی دیگر از زندانیان افزود: با کار کردن در گلخانه پرورش گوجه گیلاسی توانسته ام بخش زیادی از بدهی هایم را پرداخت کنم.

او با اشاره به اینکه در این گلخانه علاوه بر کار آموزش‌های لازم جهت بازدهی و تولید بیشتر محصول داده می‌شود ادامه داد: امکان این که پس از آزادی این فعالیت را در زمینی با مقیاس کوچک‌تر ادامه بدهم وجود دارد.

پیش بینی تولید ۳۰ تن گوجه گیلاسی در زندان مرکزی بیرجند

زنگنه مدیر بنیاد تعاون زندانیان خراسان جنوبی گفت: ۱۱ هزار و ۵۰۰ نهال گوجه گیلاسی در این گلخانه کشت شده است.

او افزود: بزرگ‌ترین سطح زیرکشت گوجه گیلاسی در خراسان جنوبی متعلق به این گلخانه در زندان مرکزی بیرجند است که اشتغال مستقیم ۲۰ نفر را فراهم کرده است.

زنگنه اطهار کرد: پیش بینی می‌شود تا پایان آذرماه بیش از ۳۰ تن گوجه گیلاسی از این گلخانه برداشت شود.


بیشتر بخوانید


مدیر بنیاد تعاون زندانیان خراسان جنوبی تصریح کرد: در هفته یک یا دو تن گوجه برداشت می‌شود که پس از بسته بندی، محصولات به میادین میوه و تره بار تهران ارسال می‌شود.

او بیان کرد: درآمد حاصل از فعالیت زندانیان در این گلخانه ۵۰ درصد به حساب خودشان ومابقی به حساب سرپرست خانواده هایشان واریز می‌شود.

بسته بندی گوجه‌ها برعهده بانوان در بند

یکی از بانوان گفت: قبلا که در بند بودیم فعالیتی نداشتم و تمام روز بیکار بودم، ولی حالا روزانه ۶ ساعت کار می کنم و کارتن های گوجه را برای ارسال به تهران بسته بندی می کنم.

او ادامه داد: روز اول توانستم ۳ کارتن بسته بندی کنم، ولی از آن جایی که کار راحتی است در روز دوم تعداد کارتن‌های بسته بندی را به عدد ۹ افزایش دادم.

در همین گلخانه و کارگاه‌های امثال این برای تعداد زیادی از زندانیان شغل ایجاد شده است اشتغال پایداری که زندگی آن‌ها را علاوه بر حبس پس از آزادی نیز با آموزش‌هایی که فراگرفته اند هدفمند می‌کند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.