دوران قرنطینه پهپاد ها را هم پیک کرد!

یکی از شرکت های زیرمجموعه آلفابت در شرایط کرونایی و قرنطینه ناشی از آن برای ارسال کالاها و ارائه خدمات از پهپادها استفاده می کند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از فست کمپانی؛ ساکنان شهر لوگان استرالیا، واقع در نزدیکی بریزبن، می‌توانند از قهوه و غذای سگ گرفته تا جوجه کباب و اقلام فروشگاهی را با استفاده از پهپاد درب خانه هایشان تحویل بگیرند.


بیشتر بخوانید


ارسال ۵۰ هزار بسته با پهپاد فقط در هشت ماه

مردم در این شهر ۳۰۰ هزار نفری بیش از ۵۰ هزار بسته را طی هشت ماه گذشته با استفاده از پهپاد‌های شرکت Wing که زیرمجموعه شرکت Alphabet است، دریافت کردند. وینگ قصد دارد که آمار ارسال بسته‌ها را طی چند روز آینده به ۱۰۰ هزار مورد برساند. این شرکت گزارش داد که بیش از ۴۵۰۰ بسته را با پهپاد در شهر لوگان تحویل داده که تقریباً هر ۳۰ ثانیه یک بار این سرویس در حال اجرا بود.

تصویر پهپاد شرکت وینگ

به گفته وینگ سرویس خودکار این شرکت بهترین هواپیما و مسیر‌ها را برای رساندن سفارش مشتریان انتخاب می‌کند. مشتریان می‌توانند موقعیت مکانی پهپاد‌ها را با تلفن همراه خودشان ردیابی کنند. پهپاد‌ها پس از رسیدن به مسیر، بسته‌ها را با کمک ریسمان به پایین هدایت می‌گنند.

سفارشات ارسال شده به لوگان شامل بیش از ۱۰ هزار فنجان قهوه تازه، ۱۷۰۰ بسته میان وعده مفید برای خانواده‌هایی که به دلیل قرنطینه در خانه مانده بودند و بیش از ۱۲۰۰ غذای گرم مانند مرغ سرخ شده بود. روزنامه کانبرا تایمز روز پنجشنبه گزارش داد که خدمات پهپاد‌ها به دلیل قرنطینه کنونی در شرایط کرونا بیشتر شده و از پنج روز به هفت روز هفته رسیده است.

تصویر پهپاد شرکت وینگ

شرکت آلفابت در آمریکا نخستین اپراتور پهپاد شد و توانست تاییده اداره هوانوردی فدرال (FAA) را در سال ۲۰۱۹ دریافت کند. این شرکت تحویل برخی از کالا‌های تجاری را در ایالت ویرجینیا بر عهده دارد و از سال گذشته تاکنون نیز بار‌ها در صدر خبر‌ها بوده است. این سرویس در شرایط کرونا به کتابداران کمک کرد تا کتاب‌های دانش آموزان را درب منازلشان به آن‌ها تحویل بدهد.

گفتنی است که شرکت وینگ اعلام کرده این پروژه در آینده‌ای نه چندان دور در سایر شهر‌ها نیز انجام خواهد شد و طی آن خدمات مشابه با حجمی بیشتر با کمک پهپاد‌ها در شهر‌های مشابه و حتی بزرگ‌تر در نقاط دیگر جهان عرضه شود.

تصویر پهپاد شرکت وینگ

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار