تامین نیاز‌های دارویی کشور افتخاری برای شرکت‌های داخلی

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به تامین نیاز‌های دارویی کشور با تلاش شرکت‌های داخلی گفت: صنعت داروسازی بعد از انقلاب متحول شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه بازدید از داروخانه امام جعفر صادق (ع) اهواز در جمع خبرنگاران ضمن تبریک روز داروساز گفت: صنعت داروسازی کشور بعد از انقلاب اسلامی شکوفایی درخشانی داشته است.

او با بیان اینکه نیروی انسانی، افراد دانشمند و متبحر زیادی در این بخش در کشور داریم، افزود: شرکت‌های داروسازی بسیار خوبی در کشور وجود دارد که بسیاری از نیاز‌های داخل را تامین می‌کنند، ضمن اینکه سیاست ما در دولت آینده با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری که به رونق تولید داخلی تاکید دارند، حمایت از کارخانه‌های داروسازی داخل کشور است.

عین اللهی به برخورداری نیرو‌های داخلی از علم و دانش کافی و وافی اشاره کرد و اظهار داشت:، اما نیاز به کمک بیشتری دارند، بنابراین باید به سمتی برویم که دیگر نیازی به دارو‌های وارداتی نداشته باشیم، البته داروسازان کشور این توانمندی را دارند که در تامین دارو به ما کمک کنند، پس هر کسی که علم و دانش لازم را داشته باشد و برابر مقررات بخواهد شرکت دانش بنیان تاسیس کند از او استقبال می‌کنیم تا بتوان از این طریق نیاز کشور را برطرف کرد.

این مقام مسئول بیان کرد: برخی از دارو‌های بسیار پیشرفته از سوی جوانان علاقمند و متخصص در کشور تولید می‌شوند که بعضا در درمان کرونا نیز مفید هستند و امیدواریم این حرکت جهادی و ارزشمند الگویی برای همه دانشکده‌های داروسازی و دانشمندان کشورمان باشد تا به خودکفایی برسیم.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.