رعایت ۶۵ درصدی محدودیت تردد شبانه در مشهد

اکنون میزان رعایت محدودیت تردد شبانه در مشهد ۶۵ درصد است که عدد خوبی است، اما باتوجه‌به افزایش میزان درگیری و فوتی‌های ناشی از کرونا به‌نظر می‌رسد که در کنار این محدودیت باید به مسائل بهداشتی و تردد‌های دیگر توجه شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حسنعلی امامی رئیس پلیس راهور مشهد درباره میزان رعایت تردد شبانه گفت: اکنون میزان رعایت محدودیت تردد شبانه در مشهد ۶۵ درصد است که عدد خوبی است، اما باتوجه‌ به افزایش میزان درگیری و فوتی‌های ناشی از کرونا به‌نظر می‌رسد که در کنار این محدودیت باید به مسائل بهداشتی و تردد‌های دیگر نیز توجه شود.

او افزود: متأسفانه به‌دلیل سرعت غیرمجاز و عبور عرضی معتادان متجاهر از صدمتری و بزرگراه‌ها شاهد تصادفات زنجیره‌ای و تصادفات منجر به فوت در مشهد هستیم.

رئیس پلیس راهور مشهد ادامه داد: هرسال تصادفات زیادی به‌دلیل مزاحمت‌های افراد معتاد و بی‌خانمانی که وسط بزرگراه بین شمشاد‌ها زندگی می‌کنند، به وجود می‌آید. سال گذشته ۱۲ نفر و امسال تا کنون ۱۰ نفر از همین افراد به‌دلیل عبور از بزرگراه در وضعیت نامناسبی که به‌دلیل مصرف کردن یا نکردن مواد بوده است، فوت کرده‌اند.

امامی بیان کرد: عبور ناگهانی آن‌ها و دویدنشان وسط بزرگراه در شرایطی که سرعت خودرو‌ها زیاد است، قدرت واکنش راننده را می‌گیرد و باعث تصادفات زنجیره‌ای نیز می‌شود. برای حل این مشکل و معضل شهری اقدامات مختلفی مانند دستگیری چندباره، انتقال به گرم‌خانه‌ها و نرده‌گذاری انجام شده است، ولی متأسفانه نتیجه‌ای نداشته و حتی نرده‌ها نیز توسط همین افراد سرقت شده است.

او درباره تخلف سرعت غیرمجاز تصریح کرد: همچنین برای جلوگیری از تخلفات حادثه‌ساز سرعت غیرمجاز در شهر، دوربین‌های راهور خودرو‌ها را رصد می‌کنند و پلاک خودرو‌هایی را که با سرعت بیش از ۱۱۰ کیلومتر در ساعت تردد کنند، ثبت می‌کنند. برای رانندگان متخلف سرعت غیرمجاز در اولین تخلف پیامک اخطار ارسال خواهد شد و چنان‌چه این تخلف تکرار شود راننده متخلف حادثه‌ساز شناخته می‌شود.

رئیس پلیس راهور مشهد تاکید کرد: در صورتی که تخلف سرعت مجاز ۳ بار تکرار شود، رانندگان متخلف به پلیس راهور احضار می‌شوند و برای آن‌ها کلاس‌های توجیهی برگزار می‌شود و خودرو متخلفان برابر دستور مقام قضایی یک‌ماه تا ۴۵ روز توقیف خواهد شد.

امامی اظهار کرد: اکنون میزان رعایت محدودیت تردد شبانه در مشهد ۶۵ درصد است که عدد خوبی است، اما باتوجه‌به افزایش میزان درگیری و فوتی‌های ناشی از کرونا به‌نظر می‌رسد در کنار این محدودیت باید به مسائل بهداشتی و تردد‌های دیگر نیز توجه شود.

انتهای پیام//ا.د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار