ظریف کلید وزارت خارجه را به امیرعبداللهیان تحویل داد

وزیر خارجه دولت دوازدهم دفتر کار وزارت امور خارجه را به وزیر خارجه دولت سیزدهم تحویل داد.

به گزارش خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه سابق با حضور در دفتر محل کار خود در وزارت امور خارجه، از حسین امیر عبداللهیان استقبال کرد.

محمد جواد ظریف وزیر خارجه دولت دوازدهم پس از دیدار با امیرعبداللهیان در جمع خبرنگاران گفت: به برادر عزیزم حسین امیرعبداللهیان تبریک مى گویم، وى از دیپلمات‌ها و شخصیت هاى محبوب وزارت خارجه هستند.

ظریف گفت: امروز در وزارت خارجه جشن است که آقاى امیرعبداللهیان وزیر خارجه شدند. چراکه همه همکاران وزارت خارجه به وى علاقه دارند، آن هم به خاطر اخلاق بسیار خوب و تواضع و رفتار خوب ایشان در طول مدتى که در وزارت خارجه بودند، است.

وى افزود: کار وزارت خارجه کار بی منتى است، وزارت امور خارجه وظیفه دارد که منافع ملى دفاع کند، به نظر من آقای امیرعبداللهیان همه تلاش هود را خواهند کرد که انچه نیاز مردم و کشور است را به پیش ببرند.

وزیر خارجه دولت دوازدهم گفت: بالاخره موضوع تحریم هاى ظالمانه یکى از موضووعات مهمى است که هر وزیر خارجه اى کار خواهد داشت و موضوع کرونا هم اهمیت دارد. خیلى خوشحالم که اقاى امیر عبداللهیان امروز بدو ورود جلسه اى تشکیل داد و همکاران وزارت خارجه گزارش‌ها و دادند و وضعیتی که تاکنون وزارت خارجه توانسته انجام دهد را مطرح کردند.

ظریف تصریح کرد: خود اقاى امیر عبداللهیان دو موضوع که بنده هم در دوره دوم وزارتم مطرح کردم را به عنوان اولویت خود مطرح کردند یعنى همسایگان و اقتصاد. براى وى ارزوى توفیق دارم، در خدمت شان هستم هر کارى باشد چه براى مشورت چه براى تهیه پیش نویس نطق.

وزیر خارجه دولت دوازدهم در پایان گفت: من بعد از دوره وزارتم به دانشگاه مى روم اتاقى در دانشگاه تهران دارم که انشالله انجا در خدمت دانشجویان خواهم بود.

انتهاى پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار