ربیعی مطرح کرد؛

کمبود اعتبارات چالش اصلی محور شهرکرد به شلمزار

معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: تکمیل طرح چهارخطه شهرکرد به شلمزار دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار نیاز دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حمید ربیعی معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: از سال ۹۵ که عملیات اجرایی طرح چهارخطه شهرکرد، شلمزار به بازفت آغاز شد تاکنون ۱۵۰ میلیارد ریال هزینه شده است و امسال نیز ۵۷۰ میلیارد ریال اعتبار در ردیف بودجه برای طرح در نظر گرفته شده که تاکنون تخصیص نیافته است.

او افزود: علاوه‌بر آن این طرح تاکنون ۴۵۰ میلیارد ریال بدهی به پیمانکاران دارد که از این میزان ۲۵۰ میلیارد ریال برای قسمت شهرکرد به شلمزار است و بقیه آن مربوط به تونل چری است.


بیشتر بخوانید


ربیعی اضافه کرد: مقرر شده تا با همکاری سازمان برنامه و بوجه و بانک رفاه دو هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات ماده ۵۶ به این طرح اختصاص داده شود که در صورت تحقق این برنامه می‌توان پیش‌بینی کرد تا شهریورماه سال آینده بخش زیادی از این محور چهارخطه زیر بار ترافیک برود.

او اظهار داشت: قطعه اول و دوم چهارخطه شهرکرد به شلمزار بین ۳۰ تا ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که با آزادسازی بخش زیادی از اراضی در منطقه شمس‌آباد روند زیرسازی جاده در حال اجرا است.

ربیعی تصریح کرد: با این وجود همچنان بخشی از اراضی واقع در شمس‌آباد و دو کیلومتر اراضی واقع در کیار محدوده سنگ‌شکن همچنان با مشکل معارض روبرو است.

او گفت: جاده شهرکرد به شلمزار در مسیر استان خوزستان یکی از محور‌های اصلی چهارمحال و بختیاری است.

ربیعی ادامه داد: در این محور روزانه ۱۵ هزار وسیله نقلیه تردد می‌کند که ظرفیت کم جاده، باعث بروز خسارت‌های مالی و جانی می‌شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.