افشاگری مستندساز غربی؛

شورای مجلس عربستان ساختگی است

یک مستندساز غربی طی تحقیقاتی افشا کرد شورای مجلس عربستان چیزی جز یک پارلمان ساختگی نیست و در ساختار سیاسی این کشور دخالتی ندارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سعودی لیکس، یک مستندساز غربی که مجموعه‌ای از مستندات را درباره عربستان سعودی ساخته است در جدیدترین قسمت این مستندات فاش کرد مجلس شورای عربستان یک پارلمان ساختگی است که هیچ تاثیری بر تحولات سیاسی عربستان ندارد.

او در این خصوص گفت: یکی از نمایندگان این شورا درباره برگزاری انتخابات به من گفت که آن‌ها نمی‌توانند مانند غربی‌ها رفتار کنند و آن‌ها باید طرز فکر خود را تغییر دهند و سپس درباره انتخابات می‌توانند صحبت کنند.

این گزارشگر افزود: در این شورا فقط محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان می‌تواند تصمیم‌گیری کند.

این مستندساز غربی در قسمت قبلی مستند خود در مصاحبه‌ای از شاهزاده سعود بن ترکی آل‌سعود  پرسید «می‌خواهید درباره تغییر (در زمینه سیاست) صحبت کنیم» اما شاهزاده سعودی از جواب دادن به این سوال طفره رفته و گفته بود «ما از همه تصمیمات محمد بن سلمان حمایت می‌کنیم.»

ولیعهد عربستان با انجام اشتباهاتی فاحش مورد غضب شهروندان این کشور نیز قرار گرفته است و چندی پیش کاربران صفحات سعودی با راه‌اندازی کمپینی اعتراضی از مردم عربستان خواستند در پی وضعیت بد اقتصادی و ناعدالتی‌ها عکس پادشاه و ولیعهد سعودی را به آتش بکشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار