کوچکی‌نژاد در صحن علنی:

احکامی برای فرهنگیان صادر شده که باعث تحریک آنها می‌شود

نماینده رشت در مجلس گفت: برای فرهنگیان احکامی صادر شده است که در ایام تغییر دولت افرادی احکام را لغو کردند، چنین رفتاری باعث تحریک فرهنگیان و ایجاد مشکل می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، جبار کوچکی نژاد ارم‌ساداتی نماینده رشت در صحن علنی نوبت عصر مجلس شورای اسلامی در تذکری اظهار کرد: برای فرهنگیان احکامی صادر شده است که در ایام تغییر دولت افرادی احکام را لغو کرده، چنین رفتاری باعث تحریک فرهنگیان و ایجاد مشکل می‌شود.

وی گفت: آقای موسوی لارگانی با استناد به ماده ۷۵ ایین‌نامه داخلی در مخالفت با وزیر صحبت کرد که انتظار می‌رود چنین رویه‌ای تکرار نشود. همچنین روز گذشته یکی از نمایندگان نسبت سوئی به یکی از خدمتگزاران نظام، کسی که ۱۰ سال با حکم مقام معظم رهبری بزرگترین رسانه صدا و سیما را مدیریت کرده است و در تحریم دشمن قرار دارد، زده شد. گفتند ضرغامی یکی از بدنام‌ترین افراد جهان هستند که این تهمت بسیار بزرگ است و باید از این برادر عذرخواهی شود.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی هم در پاسخ به این نماینده گفت: به هر حال تشخیص وارد بودن تذکر ماده ۷۵ با بنده است، دوستان بررسی تخصصی و دقیقی انجام داده اند، آقای پورسید معاون قوانین مجلس که همه دوستان به تخصص او اعتقاد دارند، دو سه بار بررسی کردند، متن مذاکرات بررسی شد، نظر نماینده این بوده که تذکر ماده ۷۵ را مطرح کند.

وی ادامه داد: از لحظه‌ای که آقای موسوی لارگانی عنوان کرد آن اظهارات در بیرون از مجلس گفته شده است، توضیح داده شد طبق ماده ۷۵ باید مطالب در صحن مطرح شده باشد.

رئیس مجلس گفت: در رابطه با اصل (۸۴) قانون اساسی نکته درستی بیان شده، به هرحال ما باید تلاش کنیم ولی طبیعتا در جابجایی دولت خلأ‌هایی وجود دارد. ما باید به سرعت کار را تمام کنیم و دولت در هفته دولت مستقر شود تا کار را با سرعت پیش ببرد. به هرحال تلاشم این است که آیین‌نامه را رعایت کنم، اگر دیروز نماینده‌ای در نطقش درباره وزیر پیشنهادی مطلبی گفته است و آن موضوع خارج از اینجا باشد، حتما دنبال می‌کنیم و اگر هم وزیر پیشنهادی احساس کند به ایشان توهینی شده است، حتماً حق دارد به همان میزان به صورت کتبی یا شفاهی از خود دفاع کند و ما همین جا در خدمتشان هستیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار