انگلیس: مهلت خروج از افغانستان تا آخرین دقیقه ۳۱ اوت است

بنابر اعلام وزیر خارجه انگلیس خروج نیرو‌های نظامی و اتباع خارجی از افغانستان تا آخرین دقیقه پایان ماه اوت ادامه دارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، وزیر امور خارجه انگلیس اعلام کرد آخرین مهلت خروج نیروهای نظامی و اتباع خارجی از افغانستان تا آخرین دقیقه پایان ماه اوت (۹ شهریور) است.

پس از این که سخنگوی کاخ سفید روز سه شنبه در یک جلسه خبری گفت از راب باید پرسید که آخرین مهلت خروج نیروهای نظامی و اتباع خارجی از کابل، آخرین دقیقه ۳۰ اوت است  یا ۳۱ اوت؟ راب، وزیر امور خارجه انگلیس پاسخ داد آخرین دقیقه این ماه (اوت) آخرین مهلت خروج از افغانستان است.

راب در گفتگو با تلویزیون بی بی سی گفت: خروج نیروها تا پایان ماه اوت ادامه دارد، اما برنامه ریزان نظامی در تلاشند تا جزئیات را برای یک بازه زمانی دقیق، مشخص کنند.

راب گفت که انگلیس امیدوار است پس از پایان خروج نیروها و اتباع خارجی از افغانستان، یک فرودگاه فعال در کابل وجود داشته باشد.

بن والاس، وزارت دفاع انگلیس نیز امروز اعلام کرد از ۱۳ اوت ۱۰ هزار و  ۲۹۱ نفر از نیروهای نظامی و اتباع خارجی از افغانستان خارج شده اند که  هزار و ۸۳۳ نفر آنها در ۲۴ ساعت گذشته جا به جا شدند.

وی اضافه کرد: ما هزار و ۱۱۲ شهروند افغان را در ساعات گذشته از افغانستان خارج کردیم و امروز برای ادامه خروج نیروها و اتباع خارجی پرواز‌های نظامی بیشتری برنامه‌ریزی شده است.

روز گذشته، بن والاس، وزیر دفاع انگلیس در مصاحبه با بی بی سی اعلام کرد که بعید است مهلت خروج نیرو‌های آمریکایی از افغانستان پس از  ۳۱ اوت  تمدید شود.

والاس گفت: همه می‌دانند که جامعه بین المللی خواستار زمان بیشتری برای حضور نیرو‌های ناتو در افغانستان بودند، اما این طالبان و آمریکا هستند که در نهایت تصمیم می‌گیرند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار