درختانی که ریشه‌هایشان نفس شبکه آب و فاضلاب بوشهر را گرفته‌اند

مدیرعامل شبکه آب و فاضلاب بوشهر گفت: در موارد متعددی ریشه درختان اکالیپتوس و کنوکارپوس شبکه‏‌های آب و فاضلاب را بسته و باعث مشکلاتی شده‌اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالحمید حمزه پور مدیرعامل شبکه آب و فاضلاب استان بوشهر بیان کرد: با هدف جلوگیری از بسته شدن شبکه‌های آب و فاضلاب طرح آزادسازی شبکه‏‌های یاد شده از ریشه‏ درختان اکالیپتوس و کنوکارپوس آغاز شد.

او افزود: در موارد متعددی دیده شده است که شبکه‏‌های آب و فاضلاب به دلیل محصور شدن در ریشه درختان با قطع و بسته شدن رو به رو شده‌اند.

مدیرعامل شبکه آب و فاضلاب استان بوشهر ادامه داد: در این زمینه به تازگی نیز موردی بی آبی در بندر دیر گزارش شد که پس از بررسی مشخص شد درگیری ریشه درخت اکالیپتوس با شبکه منجر به قطع شدن شبکه آب شده است.

حمزه پور عنوان کرد: ساماندهی شبکه‏‌های درگیر با ریشه‌های درختان در تعامل با شهرداری‌‏ها صورت خواهد گرفت که انتظار است همکاری لازم را در این زمینه داشته باشند.

او گفت: توجه به محیط زیست و فضای سبز به عنوان یک اصل مورد توجه است و تا حد امکان سعی می‌شود از قطع کردن درختان جلوگیری و زمینه برای انتقال آن‌ها به مکانی مناسب فراهم شود.

مدیرعامل شبکه آب و فاضلاب استان بوشهر ادامه داد: ریشه درختانی مانند اکالیپتوس و کنوکارپوس پس از مدت کوتاهی بعد از کاشت به سرعت رشد می‌کند و به دلیل اینکه به آب کمی نیاز دارد برای تامین آب، ریشه هایشان به سمت آب‌های زیر زمینی و لوله‌های فاضلاب می‌روند.

حمزه پور افزود: علاوه بر انسداد شبکه‌های آب بر اثر درگیری با ریشه درختان، ورود آن‌ها به شبکه فاضلاب‌های شهری سبب می‌شود تا مجرای فاضلاب‌ها بسته شود و فاضلاب از کف خانه‌ها بالا بزند.

او تاکید کرد: امید است شهرداری‌ها به عنوان متولی فضای سبز شهر راهکاری برای حل این معضل پیدا کنند و در انتخاب گونه‌‏های سازگار با محیط اطراف شبکه‌های آب دقت بیشتری به خرج دهند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.