تصویب طرح چند تریلیون دلاری بایدن در مجلس نمایندگان آمریکا

مجلس نمایندگان آمریکا به رهبری اکثریت دموکرات‌ها به بخش‌های کلیدی طرح چند تریلیون دلاری بایدن رای مثبت داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، در هفته‌های گذشته مجلس نمایندگان آمریکا به بخشی طرح زیرساختی دولت بایدن که گفته می‌شود به ارائه خدمات اجتماعی اختصاص دارد رای مثبت داد. اولویت اصلی دموکرات‌های مجلس رای دادن به این بخش از طرح بود که حدود یک هزار میلیارد دلار بودجه برای آن درخواست شده بود.

نانسی پلوسی، رییس مجلس نمایندگان آمریکا گفت: قرار است مجلس نمایندگان با مجلس سنا در زمینه جزئیات بودجه که حدود ۳.۵ هزار میلیارد دلار است با یکدیگر به توافق برسند.

دموکرات‌ها در تلاشند برای نمایش قدرت و نفوذ خود در آمریکا این طرح را به تصویب مجلس نمایندگان و پس از آن سنا برسانند. جمهوری خواهان، اما معتقدند این بودجه هزینه‌ای هنگفت بر روی دست آمریکا خواهد گذاشت و در شرایط اقتصادی فعلی اجرای آن ضرورتی ندارد. پلوسی در این باره اظهار کرد: تصویب یک لایحه زیرساختی در کشور بسیار ضروری است و اکنون بیش از هر زمان دیگری به اجرای طرح‌های زیرساختی و محافظتی نیازمندیم.

پلوسی پیشتر امیدوار بود بتواند تمام جزئیات طرح زیرساختی دولت بایدن را که هزینه‌ای بالغ بر ۳.۵ هزار میلیارد دلار خواهد داشت به تصویب برساند. این طرح قرار است برخی زیرساخت‌های شهری و بین شهری را توسعه دهد و نیز گفته می‌شود در جهت ارائه خدمات اجتماعی و آموزش و مراقبت از کودکان طرح ریزی شده است. برای تصویب این طرح در سنا باید از مجموع ۱۰۰ سناتور ۶۰ نفر به آن رای مثبت دهند.

جیم مک گاورن، رییس کمیته قوانین مجلس نمایندگان در این باره گفت: گفتگو برای تصویب این طرح کار راحتی نیست و چالشی بزرگ برای تمام نمایندگان موافق و مخالف است.

کوین مک کارتی، رهبر جمهوری خواهان مجلس آمریکا، پلوسی و سایر نمایندگان دموکرات را به دلیل تلاش برای تصویب این طرح به لفاظی‌های حزبی متهم کرده است. مک کارتی معتقد است اولویت مجلس نمایندگان آمریکا در حال حاضر باید رسیدگی به امور آمریکایی‌هایی باشد که فعلاً در افغانستان حضور دارند.

این نماینده جمهوری خواه در این باره افزود: شاید دموکرات‌ها تصور کنند امروز روز بزرگی برای آنهاست که توانسته اند این طرح را به تصویب برسانند، ولی این یک روز شرم آور برای آنهاست. یک روز شرم آور برای آمریکاست. متاسفم که شما می‌توانید با این طرح به اهدافتان برسید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار