استاندار اردبیل:

خانواده‌های مبتلا مراقب انتقال ویروس به دیگران باشند

استاندار اردبیل گفت: آن دسته از خانواده‌هایی که درگیر بیماری کرونا شده اند، با قرنطینه خود از انتقال آن به دیگران خودداری کنند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل گفت: ویروس دلتای کرونا قدرت شیوع بالایی دارد و همه گروه‌های سنی اعم از جوانان و کودکان را نیز درگیر می‌کند.

او با بیان اینکه از بین جوانان هم فوتی ناشی از کرونا دیده می‌شود، اظهار کرد: میانگین سنی فوتی‌ها در کرونای دلتا پایین آمده و همه باید مراقبت‌های لازم را با رعایت فاصله و پروتکل‌های بهداشتی به عمل آورند.

استاندار اردبیل ضمن گرامیداشت روز پزشک و قدردانی از تلاش‌های نیرو‌های درمان در ایام کرونایی افزود: با توجه به افزایش شمار بستری‌ها نیرو‌های درمانی و پزشکان خسته شده اند و لازم است مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی و پیشگیری از شیوع بیش از پیش تلاش کنند.

بهنام جو گفت: در چند ماه گذشته پزشکان با ۱۷۰ نفر بستری در بیمارستان‌ها مواجه بودند که این میزان با همان تعداد پزشک به ۸۷۴ نفر بیمار رسیده است و پزشکان این تعداد بیمار را تحت نظر دارند.

او تصریح کرد: روزانه هزار و ۲۰۰ نفر هم برای تزریق رمدسیور به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند که این تعداد هم بر انبوه بیماران افزوده می‌شود.

استاندار اردبیل به اقدامات تکمیلی تجهیزات بیمارستانی برای ارایه خدمات به بیماران کرونایی اشاره کرد و از افتتاح بخش‌ای سی یو در بیمارستان امام رضا با همکاری سپاه خبر داد.

بهنام جو ضمن قدردانی از همکاری سپاه در دوره‌های مختلف کرونا اظهار کرد: از ابتدای شروع به کار مدیریت کرونا ازسال گدشته با ورود بسیج و سپاه فعالیت‌های مبارزه با کرونا انسجام یافت.

او بیان کرد: ۴۰ جلسه در ستاد فرماندهی سردار سلیمانی برگزار و اقدامات مربوط به پیگیری و قرنطینه بیماران کرونایی انجام شد.

استاندار اردبیل همکاری ارتش برای مدیریت کرونا را یادآور شد و گفت: نهاد ارزشی ارتش نیز ۷۰ تخت نقاهتگاهی دایر کرده و نیروی زمینی سپاه نیز اکیپ پرستاری و پزشکی بدای بخشی از بیمارستان‌ها را تامین می‌کند.

بهنام جو با تاکید بر رعایت بیش از پیش پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم اظهار کرد: در پیک قبلی تا نزدیک ۶۴۰ بستری رفته بودیم که امروز ۸۷۴ نفر بستری در بیمارستان‌ها داریم و هنوز به نقطه اوج پیک هم نرسیده ایم.

او افزود: باید مردم مراقبت بیشتری به عمل آورند تا مانند برخی استان‌های دیگر دچار مرگ و میر بالا نشویم.

استاندار اردبیل در ادامه کمبود واکسن و سرم را کشوری دانست و علت آن را چند برابر شدن مصرف عنوان کرد و از حل این مشکل در چند روز آینده خبر داد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.