پرایس: به نفع آمریکاست که مذاکرات هسته‌ای با ایران به نتیجه برسد

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: ما صراحتاً اعلام کرده ایم که بازگشت ایران به برجام به نفع ماست.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری وزارت خارجه آمریکا، ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشست خبری روزانه خود در جمع خبرنگاران به سوالاتی درباره توافق هسته ای ایران پاسخ داد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر نظر واشنگتن در مورد رویکرد دولت جدید در ایران درباره مذاکرات هسته‌ای گفت: ما قبلاً بار‌ها به صراحت اعلام کردیم بازگشت متقابل به تعهدات برجامی به نفع منافع ملی ماست.

پرایس ادامه داد: بازگشت ایران به تعهدات برجامی موجب می‌شود بازرسی‌های آژانس انرژی هسته‌ای به طرز سختگیرانه تری از سر گرفته شود و اینکه توافقنامه هسته‌ای با ایران بهترین راه برای کنترل این کشور در جهت دسترسی به سلاح هسته‌ای خواهد بود.

وی تاکید کرد: ما می‌دانیم که دولت جدید در ایران هنوز به طور کامل شکل نگرفته است، ولی آن‌ها باید در مورد دیپلماسی و بازگشت به میز مذاکرات در وین به طور جدی تصمیم گیری کنند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اظهار کرد: ما به وضوح اعلام کردیم که جایگاه ما و نیز خواسته ما در این مذاکرات چیست و همچنین متحدان اروپایی ما از این گفتگو‌ها چه می‌خواهند. حالا این ایران است که باید درباره بازگشت به میز مذاکرات تصمیم گیری کند.

پرایس در پاسخ به سوال دیگری در مورد سفر نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به آمریکا و دیدارش با جو بایدن و نیز ادعای بنت در مورد استراتژی جدیدش در مورد ایران گفت: من این وظیفه را به نخست وزیر اسرائیل می‌سپارم که هر گونه پیشنهاد استراتژیک جدید خود در مورد ایران را در این دیدار با رییس جمهور آمریکا مطرح کند.

وی افزود: من می‌توانم به طور قطع بگویم که ایران یکی از موضوعات اصلی این دیدار خواهد بود و درباره نقش این کشور در مسائل امنیتی منطقه بحث و گفتگو خواهد شد. در این دیدار البته قرار است درباره قدرت آمریکا و نفوذ واشنگتن در جهان هم صحبت‌هایی به میان آید.

پرایس همچنین اضافه کرد: در این دیدار قرار است در مورد نقش اسرائیل در منطقه و نیز مواجهه با فلسطینیان نیز بحث و گفتگو شود.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به سوال دیگری درباره بررسی امنیتی افرادی که از افغانستان به آمریکا اعزام می‌شوند گفت: آنچه می‌توانم در این مورد به شما بگویم این است که این افراد که شامل متخصصان اطلاعاتی، متخصصان امنیت داخلی و مجریان قانونی است قبل از ورودشان به آمریکا در چندین مرحله مورد بررسی‌های امنیتی دقیقی قرار می‌گیرند. من بیشتر از این در این باره نمی‌توانم توضیح دهم، ولی بدانید که این بررسی‌ها به صورت دقیق اتفاق می‌افتد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
-
ناشناس
۱۳:۵۴ ۰۳ شهريور ۱۴۰۰
اگر راست میگویید تحریم را بردارید و طبق قانون بین الملل 6 ماه راستی ازمایی بشوید انگاه مانیز به تعهدات بجامی برمیگردیم . تا دیگر سر ما کلاه نگذارید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۷ ۰۳ شهريور ۱۴۰۰
بالخره درک کردید که نفع شما در به نتیجه رسیدن است یا فقط فیلم بازی می کنید ؟ با با شما همه هالیودی هستید ، شاید برخی درک نمی کنند و یا نمی خواهند درک کنند ، اما ملت ایران اکثر قریب به اتفاق درک کرده اند روبه حیلت کار ما کلاغ نیستیم گول بخوریم ما عقاب هستیم که در صورت لزوم روباه هم صید می کنیم.
تروریست های جهانی ، هنوز شهید سلیمانی در تک تک جان ایرانیان حضور دارد و هنوز صد ها سلیمانی و فخری زاده داریم ، کجای کاری این شما هستید که باید تصمیم نهایی خود را اعلام کنید. هیهات من الذله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۶ ۰۳ شهريور ۱۴۰۰
قد قدا قد قد : ما به وضوح اعلام کردیم که جایگاه ما و نیز خواسته ما در این مذاکرات چیست و همچنین متحدان اروپایی ما از این گفتگو‌ها چه می‌خواهند. حالا این ایران است که باید درباره بازگشت به میز مذاکرات تصمیم گیری کند. قدا قد قدقد
مرغک ایران خیلی قبل تر جایگاه و خواسته هاخود را اعلام کرده و از برجام خارج نشده تنها بنا به جفتک اندازی های اوباما و ترامپ طبق توافق ، سطح همکاری ها را کاهش داد ،نصف کاری که شما یکباره انجام دادید!! حالا ایران باید در باره باز گشت تصمیم بگیرد ؟ !!!!!!!!!!!!! اینا چرا همگی سطح درکشان یه جوریه ؟ چرا در هر حال عالم و آدم را بده کار خود می دانند ؟ این همان فرار به جلو و فرا فکنی نیست ؟ مذاکره می خواهید و توافق ، باید مثل بچه آدم از همین ابتدا بیاید سر میز مذاکره چون ما هنوز سر میز هستیم ، اما کافیه یک بار دیگه ادا اصول در بیارید ، ان وقت رئیس جمهور علاوه بر تمایل خود ، از جانب ملت و مجلس هم حق مذاکره نخواهد داشت .حالا نگرد دنبال هویج و چماق ، چون این بازی ها تکراری شده ! شما از این بازی تکراری خسته نمی شید ؟ باید حتما علاوه بر گاو ماهی های منطقه نهنگ را هم بگیرید ؟ این دیگه توهم است و برای گرفتن این نهنگ جر خواهی خورد.عاقل باشید ، اوضاع افغانستان و سوریه و عراق بستان نبود ؟ این تو بمیری از اون تو بمیری ها نیست ، گفته باشم
Germany
ناشناس
۱۱:۳۹ ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
ما ایرانیان با همه چیز در کشور کنار می ایم بجز
سر تعظیم به دشمنان.
مذاکره بی مذاکره
-
ناشناس
۱۱:۱۸ ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
این یک جوک سیاسی و طنز تاریخی است دولتی که رسما از یک تعهد نامه و معاهده خارج شده است برای آن تعیین تکلیف می کند !! این یانکی های گاوچران یا خیلی احمق هستند یا خیلی قلدر در هر دوحال باید پوزه شان به خاک مالیده شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۳ ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
ایران از مذاکرات نرفت که بخواد برگرده
ما پای میز هستیم. خواسته هامون هم روی میز هست.
فقط جنابشون یکم به خودشون زحمت بدن روی میزو ببینن.
بعدشم اقدام عملی کنن.
به همین سادگی
بیکار نیستیم هر دفه بیایم اونجا براتون بشکافیم قضیه رو
جر خورد بس که شکافته شد این قضیه برای شما
آدم باشید و حرف گوش کن
والا
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۰۸:۵۲ ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
ما از اولش هم میدونستیم که برجام به نفع آمریکاست و به نفع ایران نیست لیکن این غرب پرستان بودند که برجام را امثل قراردادهایی از جمله ننگین ترکمن چای به ملت بزرگ ایران تحمیل کردند. و چه خیانتی که به ایران عزیز نکردند!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۹ ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
منظورش اینه که ما ایران رو له و لورده میکنیم ولی اونا فقط باید همچنان با ما مذاکره کنن و هیچ اقدام تلافی جویانه نکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۱ ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
عجله نكنيد صبر كنيد تا شكست هاي آمریکا گسترده تر بشه بعد در این مورد تصمیم بگیرید عامل اصلی اتفاقات منطقه کارهایی بود که ترامپ انجامش داد بعد از شهادت حاج قاسم سلیمانی خروج آمریکا از منطقه کلید خورد خروج آمریکا از برجام استارت اولیه آن بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۱ ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
عجله نكنيد صبر كنيد تا شكست هاي آمریکا گسترده تر بشه بعد در این مورد تصمیم بگیرید عامل اصلی اتفاقات منطقه کارهایی بود که ترامپ انجامش داد بعد از شهادت حاج قاسم سلیمانی خروج آمریکا از منطقه کلید خورد خروج آمریکا از برجام استارت اولیه آن بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۸ ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
فعلا که تحریماتون برعکس اینو میگه
آخرین اخبار