سالیوان: آماده اقدامات داعش، القاعده و هرگروه دیگر در افغانستان هستیم

مشاور امنیت ملی آمریکا اعلام کرد کشورش آماده عملیات احتمالی گروه‌های تروریستی در افغانستان است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا در سخنانی از آمادگی کشورش در قبال هرگونه اقدامات خرابکارانه از سوی گروه‌های تروریستی خبر داد.

سالیوان گفت: آماده هرگونه عملیاتی هستیم که ممکن است گروه داعش یا القاعده و یا هر گروه دیگری در افغانستان به انجام برساند.

او گفت: ما قادر به تعامل با هرگونه حمله تروریستی چه از جانب افغانستان و یا هر مکان دیگری هستیم. ما در حال برداشتن گام‌های مهمی هستیم و یک هفته پیش، هیچ کسی انتظار تخلیه ۳۷ هزار نفر را نداشت.

مشاور امنیت ملی آمریکا در ادامه تصریح کرد: ما پیشرفت بزرگی را در افغانستان بدست آوردیم و ده‌ها هزار نفر تخلیه شده اند. ما با طالبان در خصوص اموری که در کابل جریان دارد، مشاوره می‌کنیم. ما با طالبان در خصوص تمامی جوانب مرتبط با عملیات خروج عملیات مان در داخل فرودگاه مشاوره می‌کنیم.

سالیوان همچنین گفت: عملیات تخلیه که هم اکنون در افغانستان در جریان است، اقدامی پیچیده و خطرناک است و چالش‌های متعددی پیش رو قرار دارد.

او همچنین تصریح کرد: ما همچنان معتقدیم که پیشرفتی را در عملیات تخلیه روزانه بدست آورده ایم و فکر می‌کنیم می‌توانیم آن را تا ۳۱ اوت به پایان برسانیم. ما شبکه‌ای از مراکز در چندین کشور در حوزه خلیج (فارس) و اروپا برای استقبال از شهروندان آمریکایی درست کردیم. ما در حال انجام مشاوره‌هایی با هم پیمانان و شرکای مان در زمینه عملیات تخلیه کنونی در افغانستان هستیم.

سالیوان همچنین اعلام کرد: ما مذاکراتی روزانه را با طالبان از طریق کانال‌های سیاسی و امنیتی انجام می‌دهیم. این احتمال وجود دارد که القاعده دوباره بتواند توانایی خود را در افغانستان بازیابی کند.

گفتنی است ساعاتی پیش نیز جان کربی، سخنگوی پنتاگون در سخنانی از تخلیه ۴۲ هزار نفر از افغانستان خبر داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۲ ۰۳ شهريور ۱۴۰۰
چهل و دو هزار نادان رفتند آوارگی که ملعبه بازی های بعد غرب باشند ؟ فردا روز داعش جدیدی برای کل منطقه پرده برداری خواهد شد و همن که آمریکایی ها گفته اند که آماده اقدامات هستیم می تواند چراغ سبزی برای این گروه ها باشد
این ناکس هنوز از بیان نام خلیج فارس خود داری می کند تا زمینه تعارضات منطقه ای همچنان باقی باشد.
خجالت نمی کشد که بعد بیست سال تجاوز و قتل و عام می گوید : این احتمال وجود دارد که القاعده دوباره بتواند توانایی خود را در افغانستان بازیابی کند.
آخرین اخبار