زردویی:

علائم آلرژی‌های فصلی را جدی بگیرید

یک پزشک خانواده گفت : در شرایط شیوع ویروس کرونا و با توجه به پیک پنجم بیماری باید علائم آلرژی‌های فصلی کرونا تلقی شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، زردویی، پزشک خانواده گفت : انسان‌ها بر حسب شرایط محیطی و یا موادی که استفاده می‌کنند نسبت به ماده خاص که آلرژن گفته می‌شود حساسیت‌های متفاوتی نشان می‌دهند.

او گفت : افراد معمولا در فصول بهار و پاییز دچار آلرژی می‌شوند که یکی از شایعه‌ترین آن در استان کرمانشاه تب یونجه است با علائمی همچون عطسه زیاد در صبحگاه، آبریزش بینی و خارش حنجره و گوش همراه است که با نزدیک شدن به ظهر علائم کم می‌شود درمان قطعی ندارد بنابراین باید شرایطی که سبب کم شدن این علائم می‌شود، فراهم شود.

زردویی افزود: در فصل پاییز معمولا با مصرف میوه‌های همچون خربزه، کیوی، گوجه، بادمجان، بادام زمینی، تخم مرغ و سویا فرد دچار آلرژی می‌شود و بهنر است مدتی از استفاده این موادغذایی و میوه‌ها منع شوند.

او ادامه داد: حساسیت‌ها معمولا طولانی مدت هستند و تنها می‌توان با برخی درمان‌ها آن را کنترل کرد، با این وجود در این شرایط و پیک پنجم بسیاری از علائم حساسیت‌ها شبیه کرونا است مانند آبریزش بینی عطسه، تب‌های خفیف حتی اگر در سال‌های گذشته تجربه این علائم را داشته‌اید فرض بر کرونا بگذارید و چند روزی خود را قرنطینه کنید و اگر علائم تشدید یافت نیاز به درمان پیگیری دارد.

زرودی گفت: آلرژی‌ها به اشکال مختلف است در افراد علائمی را ایجاد می‌کنند که نیاز به درمان و پیگیری دارند با دارو‌ها آلرژی می‌توان تا حدودی علائم آن را کنترل کرد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.