ائتلاف الفتح: قطعا آمریکا در عراق نیز طعم شکست را تجربه می‌کند

نماینده ائتلاف الفتح در پارلمان عراق با اشاره به تحولات افغانستان گفت: قطعا در آینده‌ای نزدیک آمریکا در عراق نیز طعم شکست را تجربه خواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العهد نیوز، عبدالأمیر التعیبان نماینده ائتلاف الفتح در پارلمان عراق با انتشار پیامی در صفحه شخصی خود در توئیتر، ضمن اشاره به حضور آمریکا در این کشور تاکید کرد: شکست آمریکا در عراق حتمی است.

وی با اشاره به تحولات اخیر افغانستان و خروج نظامیان آمریکایی از این کشور گفت: اگر پس از ۲۰ سال شکست آمریکا در افغانستان رخ داده است، قطعا شکست آن در عراق نیز بسیار زودتر از افغانستان اتفاق می‌افتد.

نماینده ائتلاف الفتح در پارلمان عراق افزود: پس از شکست آمریکا در افغانستان، اکنون همگان در انتظار پایان اشغالگری آمریکا در عراق و سوریه هستند.

پیشتر مسئولان آمریکایی اعلام کرده‌اند که بر سر خروج نیرو‌های نظامی آمریکا از عراق، توافق شده است. بر اساس توافق بین واشنگتن و بغداد، مستشاران نظامی، با نیرو‌های جنگی آمریکا تعویض خواهند شد.

به گزارش المیادین، این توافق شامل یک جدول زمانی است که به موجب آن مأموریت نیرو‌های آمریکایی در عراق تا پایان سال جاری به پایان خواهد رسید.

حامد الموسوی، نماینده ائتلاف الفتح در پارلمان عراق با اشاره به بیانیه صادر شده از سوی این کشور و آمریکا مبنی بر خروج از عراق، گفت: دولت تا به امروز تصمیمی قوی و شجاعانه در قبال تجاوزات آمریکا نگرفته و ادعاهایش درباره خروج نیرو‌های آمریکایی غیرواقعی است.

وی تاکید کرده بود که؛ مشخص نشدن موعد نهایی برای خروج این نیرو‌ها این تردید را به وجود می‌آورد که دولت در تلاش است حضور آن‌ها را به دلایلی که به منافع آن‌ها در عراق مربوط می‌شود، تمدید یا وقت کشی کند.

محمد البلداوی، نماینده ائتلاف فتح عراق نیز در اظهاراتی از تاکید مقاومت به تلاش برای متوقف کردن جنایت‌های آمریکا سخن گفت و اظهار کرد: نظامیان آمریکایی به ارتکاب جنایت علیه ملت و نیرو‌های امنیتی عراق ادامه می‌دهند و نیرو‌های مقاومت نیز به وظیفه خود برای ایجاد بازدارندگی در مقابل آمریکایی‌ها عمل می‌کنند، این در حالی است که دولت باید مسئولیت خود را برای بیرون راندن نظامیان آمریکایی از عراق به عهده بگیرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: عراق ، ائتلاف فتح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار