گاز رسانی به بیش از ۲ هزار خانوار روستایی

مدیرعامل شرکت گاز استان یزد از گاز رسانی به ۲ هزار و ۳۹۵ خانوار روستایی در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، علی اکبر میدانشاهی، مدیرعامل شرکت گاز استان یزد گفت: به منظور گسترش عدالت اجتماعی و محرومیت زدایی مناطق کمتر توسعه یافته گازرسانی به ۹۳ روستای استان یزد شامل ۲ هزار و ۳۹۵ خانوار روستایی در دست انجام است.

او افزود: هم اکنون ۶۲۴ روستای استان به شبکه گاز طبیعی متصل شده که عملیات گازرسانی به ۲۲ روستا امسال مورد بهره برداری قرار گرفته و میزان بهره مندی جمعیت روستایی را از این نعمت خدادادی به ۹۴ درصد رسانده است.

این مسئول بیان کرد: با گازرسانی به تمامی ۲۱ شهر استان و پوشش ۱۰۰ درصدی جمعیت شهری، در حال حاضر ۹۹.۱ درصد کل جمعیت استان به شبکه گاز طبیعی متصل شده است.

میدانشاهی اظهار داشت: با اتمام گازرسانی به شهر‌های استان، گازرسانی به بخش روستایی در سالیان اخیر سرعت بیشتری به خود گرفته و با توجه به اینکه گاز طبیعی همواره به عنوان عاملی تاثیرگذار برای توسعه و آبادانی روستا‌ها و مناطق کمتر توسعه یافته و همچنین ایجاد رفاه اجتماعی مطرح بوده، اقدامات گسترده‌ای برای ایجاد و توسعه شبکه‌های روستایی صورت پذیرفته است.

علی اکبر میدانشاهی، مدیرعامل شرکت گاز استان یزد گفت: استفاده از گاز طبیعی به عنوان سوخت مورد نیاز بخش‌های مختلف در مناطق روستایی، از طرفی صیانت از محیط زیست و حفظ مناطق بکر روستایی را به همراه داشته و از طرف دیگر کمک بزرگی به توسعه زیرساخت‌ها و ایجاد صنایع تکمیلی ایفا نموده که به همین دلیل زنجیره‌ای از اشتغال مستقیم و غیر مستقیم را بوجود آورده و همین امر یکی از عوامل پایداری جمعیت روستایی و مهاجرت معکوس به حساب می‌آید.

مدیرعامل شرکت گاز استان یزد در پایان یادآور شد: با نصب ۳ هزار و ۳۹۱ علمک و پذیرش ۴ هزار و ۳۵۸ مشترک در سال جاری، شمار علمک‌های نصب شده استان به ۲۵۸ هزار و تعداد مشترکین جذب شده به ۴۸۷ هزار مشترک رسیده است.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار