ناتو: اولویت با خروج شهروندان کشورهای عضو ناتو از افغانستان است

دبیرکل سازمان ناتو در پیامی اعلام کرد که اولویت برای این سازمان، خروج شهروندان کشورهای عضو ناتو از افغانستان است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «ینس استولتنبرگ» دبیرکل پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در پیامی با اشاره به دیدار اخیر خود با نخست‌وزیر دانمارک، اولویت کنونی ناتو را خروج شهروندان کشور‌های عضو این سازمان از افغانستان عنوان کرد.

استولتنبرگ در پیام توییتری نوشت: «دیداری با "میت فردریکسن" نخست‌وزیر دانمارک، داشتم و در آن به بحث درباره تحولات افغانستان پرداختیم. ما به این توافق رسیدیم که مهمترین اولویت ما در حال حاضر خارج کردن تمام شهروندانمان از افغانستان و همچنین حفظ هماهنگی بالا در ناتو است.»

پیش‌تر نیز این مقام ارشد بین‌المللی با بیان آن‌که آنچه در افغانستان روی داد ناراحت کننده است و فاجعه‌ای برای مردم افغانستان محسوب می‌شود، گفت: «طالبان باید به خشونت در این کشور پایان دهد و به حقوق بشر احترام بگذارد. اولویت ما تخلیه نیروهایمان از افغانستان است و ما ۸۰۰ نفر از نیرو‌های ناتو را در فرودگاه کابل داریم تا روند تخلیه ادامه داشته باشد.»

همچنین پیش از آن، وزرای خارجه کشور‌های عضو ناتو با انتشار بیانیه‌ای، تشکیل دولتی فراگیر در افغانستان را خواستار شدند. آن‌ها در این بیانیه از مقامات افغانستان و از قدرت جدید در کابل خواستند که تخلیه منظم و ایمن افراد و ورود آن‌ها به فرودگاه را تسهیل کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار