رکورد آمار مبتلایان جدید کرونا در آمریکا نسبت به خیز قبلی

نیویورک تایمز در مطلبی با بیان آمار مبتلایان و جانباختگان جدید کرونایی در برخی ایالت‌های آمریکا، از افزایش دو برابری آمار نسبت به خیز قبلی در این کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از نیویورک تایمز، گونه دلتای کرونا همچنان تعداد موارد جدید ابتلا را در آمریکا افزایش می‌دهد.

بیش از  ۹۰هزار بیمار مبتلا به کرونا در سراسر این کشور در بیمارستان‌ها بودند که این آمار بیش از موج‌های قبلی بوده است.  این کشور به طور متوسط ​​روزانه بیش از ۸۰۰ مورد مرگ و میر جدید گزارش می‌کند که تقریبا دو برابر اوایل ماه گذشته است.

بسیاری از مناطق جنوبی در آمریکا در حال دست و پنجه نرم کردن با جدی‌ترین شیوع این بیماری همه گیر از جمله فلوریدا، لوئیزیانا و می‌سی سی پی بوده و  بیمارستان‌ها برای درمان هجوم بیماران روبه‌رو شده‌اند.

برخی از ایالت‌های غربی نیز با وجود میزان بالای واکسیناسیون باز هم با دلتا دست و پنجه نرم می‌کنند. فرماندار واشنگتن به معلمان دستور داد واکسینه شوند و هاوایی محدودیت‌هایی را برای تجمعات اعمال کرد.

واکسن‌ها در برابر بستری شدن و مرگ و میر بسیار موثر هستند. سرعت واکسیناسیون اخیرا افزایش یافته است، اما فقط ۵۱ درصد از آمریکایی‌ها تاکنون به طور کامل واکسینه شده‌اند. میزوری و آرکانزاس نیز از جمله مکان‌هایی بودند که در تابستان با خیز جدید کرونا در چالش بوده‌اند.


بیشتر بخوانید 


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۳ ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
طفلک آمریکا مدیریت قوی نداره خخخخخ