سفر نماینده آمریکا به سئول برای گفتگو پیرامون مسئله کره شمالی

نماینده ویژه آمریکا در امور کره شمالی امروز برای گفتگو با همتایان روس و کره جنوبی خود پیرامون شرایط شبه جزیره کره، وارد سئول شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری یونهاپ، سونگ کیم، نماینده ویژه آمریکا در امور کره شمالی روز شنبه برای گفتگو با همتایان کره جنوبی و روس خود درباره بازگشت کره شمالی به مذاکرات هسته‌ای در بحبوحه تنش‌ها در خصوص رزمایش نظامی بین سئول و واشنگتن، وارد پایتخت کره جنوبی شد.

این سفر چهار روزه کیم به سئول در حالی آغاز می‌شود که، پیونگ یانگ به رزمایش اخیر آمریکا و کره جنوبی واکنش نشان داده و آن را واضح‌ترین سیاست خصمانه آمریکا در قبال کره شمالی و یک بحران امنیتی جدی عنوان کرده است.  

کیم در بدو ورود به فرودگاه بین المللی اینچئون در غرب سئول در جمع خبرنگاران گفت: «من مشتاقانه منتظر مشورت و تبادل نظر بسیار نزدیک با همکاران  کره‌ای خود هستم.»

او در ادامه با بیان اینکه با ایگور مورگولوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه، که در سفری شش روزه صبح شنبه وارد سئول شد، دیدار خواهد کرد، گفت: «من فکر می‌کنم این دیدار بسیار پربار خواهد بود.»

وزارت خارجه کره جنوبی اعلام کرد که قرار است روز دوشنبه کیم سونگ با  نو کیودوک، همتای او از کره جنوبی، مذاکرات دوجانبه‌ای داشته باشد تا در مورد چگونگی دستیابی به توافقی برای خلع سلاح هسته‌ای و برقراری صلح در شبه جزیره کره گفتگو کند.

در بیانیه مطبوعاتی جداگانه‌ای، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که سفر کیم به سئول نشان دهنده تعهد آمریکا به همکاری نزدیک در زمینه مسئله کره شمالی در راستای ایجاد صلح و خلع سلاح هسته‌ای شبه جزیره کره است.

به گفته یک مقام این وزارتخانه، هنوز جلسه سه جانبه‌ای میان نو، کیم و مورگولوف ترتیب داده نشده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار