مقام حزب الله: آمریکا عامل همه مشکلات لبنان است

رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان اعلام کرد آمریکا عامل همه مشکلات است و باید به سوء استفاده دشمنان از بحران‌های کنونی کشور توجه داشت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری یونیوز، شیخ علی دعموش، رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان آمریکا را عامل همه مشکلات لبنان دانست و از کسانی که به بهانه حق حاکمیت لبنان به ارسال کشتی حامل سوخت از ایران برای لبنان اعتراض می‌کنند؛ به شدت انتقاد کرد.

وی تاکید کرد: در مقابله با جنگ اقتصادی، رسانه ای، روانی و اقدامات تحریک آمیز باید به حزب الله و رهبران آن اعتماد کرد و تحت تاثیر اتهامات و شایعات و تبلیغات دروغین قرار نگرفت.

شیخ دعموش خواهان توجه به این نکته شد که دشمنان با بهره برداری از بحران معیشتی و فشار‌های روانی که بر مردم لبنان وارد می‌شود می‌خواهند به ذهن و احساسات آن‌ها نفوذ کنند و آن‌ها را از اکنون تا زمان انتخابات پارلمانی علیه رهبران خود و رویکرد‌های آن‌ها تحریک کنند تا شاید بتوانند در انتخابات اکثریت کنونی پارلمانی را کنار بزنند و اکثریت جدیدی را از گروه و عوامل خودشان از سازمان‌ها و جمعیت‌های موسوم به «سازمان‌های غیردولتی» و دیگر گروه‌هایی که مستقیما با سفارتخانه‌های دیگر کشور‌ها در لبنان در ارتباط هستند، روی کار بیاورند.

وی اعلام کرد: باید به این نکته توجه داشت که بحران‌ها هر قدر هم بزرگ و شدید باشد در صورتی که خوب کار کنیم و انسجام داشته باشیم و به خدا توکل کنیم و به وعده پیروزی باور داشته باشیم، بالاخره حل می‌شود.

شیخ دعموش افزود: تجارب گذشته به ما آموخته است که فشار‌ها و چالش‌ها علیه مقاومت و هواداران آن با شکست روبرو شده است و این جنگ جدید هم که ابعاد اقتصادی و معیشتی دارد و زندگی و نان شب مردم را مستقیما هدف قرار داده است به خواست خداوند شکست خواهد خورد، اما به تلاش بیشتر، آگاهی، صبر، بصیرت، تحمل و همبستگی نیاز دارد.

وی ادامه داد: آمریکا از بحران اقتصادی، مالی و معیشتی لبنان بهره برداری می‌کند تا لبنان را تحت سلطه مجدد خود در آورد و به اهداف خود در این کشور دست یابد. هدف از اقدام فوری سفیر آمریکا پس از سخنان دبیرکل حزب الله کاملا روشن است. آن‌ها می‌خواهند هر گونه کمکی فقط از طریق آمریکا به دست مردم لبنان برسد تا لبنان تحت فشار بحران‌ها و محاصره و تحریم‌ها و تحقیر‌ها باقی بماند.

شیخ دعموش گفت: ادعا‌های سفیر آمریکا که می‌گوید برای کمک به لبنان تلاش می‌کند در این حقیقت که آمریکا عامل اصلی همه رنج‌های لبنانی هاست، تغییری ایجاد نمی‌کند.

این مقام حزب الله افزود: لبنانی‌ها باید بدانند آمریکا نمی‌گذارد لبنان نفت و گاز استخراج کند و با کشور‌های شرق رابطه برقرار کند. آمریکاست که از عوامل فساد‌ها و ناکامی‌ها حمایت می‌کند. آمریکا دشمن درجه یک مردم لبنان است و عامل محاصره و تحقیر آن‌ها در برابر پمپ بنزین‌ها نیز آمریکاست. آمریکاست که با تعیین شروط بر شدت بحران‌های مردم لبنان می‌افزاید.

شیخ دعموش ادامه داد: حزب الله به انجام مسئولیت‌های خود در قبال ملت و مردم لبنان ادامه می‌دهد به سر و صدا‌هایی که برخی درباره کشتی ایرانی به راه انداخته اند و اشک تمساحی که برخی دیگر برای حاکمیت لبنان می‌ریزند، اما خودشان اولین کسانی هستند که در خصوص حاکمیت لبنان کوتاهی کرده اند، توجه نمی‌کند. از این افراد هیچ سخنی درباره تجاوز دیروز هواپیما‌های اسرائیلی به حاکمیت لبنان و حمله به سوریه از طریق حریم هوایی لبنان نشنیدیم و این در حالیست که به سبب کشتی ایرانی به شدت نگران حاکمیت لبنان هستند.

رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان تاکید کرد ما به انجام مسئولیت خود ادامه می‌دهیم و دو اولویت داریم: تشکیل کابینه به عنوان اقدامی مهم و ضروری برای جلوگیری از ادامه روند فروپاشی و برای تسریع در تشکیل کابینه و از میان برداشتن موانع تلاش‌هایی انجام می‌دهیم. اولویت دوم هم استفاده از همه امکانات و توانایی‌های موجود برای مقابله با بحران هاست، حال چه این کمک‌ها به صورت مستقیم یا از طریق موسسه‌های دولتی و وزارتخانه‌ها باشد. در حوزه‌های اجتماعی، غذایی، بهداشتی و در زمینه تامین سوخت برای کاستن از رنج‌های مردم هر کاری بتوانیم می‌کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار