سناتور آمریکایی جو بایدن را مستحق استیضاح دانست

لیندسی گراهام، سناتور جمهوری خواه کارولینای جنوبی می‌گوید اگر یک آمریکایی در افغانستان جا بماند، بایدن مرتکب "تخلف از وظیفه" می‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فاکس نیوز، لیندسی گراهام، سناتور جمهوری خواه از ایالت کارولینای جنوبی دیروز جمعه خاطرنشان کرد اگر بایدن هنگام خروج از افغانستان یک آمریکایی یا هر متحدی را در خاک این کشور جا بگذارد، مستحق استیضاح است.

وی تصریح کرد: "اگر یک آمریکایی را در خاک افغانستان جا بگذاریم، اگر افغان‌هایی که قدرت را در دست گرفته اند به ما کمک نکنند، به نظر من، جو بایدن طبق قانون اساسی مرتکب جنایت بزرگی شده است و باید استیضاح شود. "

گراهام تأکید کرد که آمریکا موظف است که هر آمریکایی را با خیال راحت از افغانستان خارج کند و همچنین "مفتخر است" همین کار را برای افغان‌هایی که در کنار سربازان آمریکایی جنگیدند انجام دهد.

سناتور کارولینای جنوبی خاطرنشان کرد که دولت‌های فرانسه و انگلیس برای اعزام نیرو‌ برای تخلیه شهروندان و متحدان خودشان ابراز تمایل کرده اند.

واشنگتن پست گزارش داد که پاریس یک تیم پلیس نخبه را برای جمع آوری اتباع و افغان‌هایی که در سفارت قدیمی فرانسه در شهر کابل پناه گرفته بودند، مستقر کرده است. در این گزارش همچنین آمده است که چتربازان انگلیسی در ماموریت‌های نجات مستقر شده اند.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی بایدن، وعده داد همه آمریکایی‌هایی را که در این کشور گیر افتاده اند به خانه بازگرداند. تخمین زده می‌شود که آمریکا حدود ۶۰۰۰ سرباز در افغانستان داشته باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار