اگر از فضا‌های بسته می‌ترسید لطفا این فیلم‌ها را تماشا نکنید

در این گزارش به معرفی فیلم‌هایی می‌پردازیم که اگر از فضا‌های بسته می‌هراسید شاید بهتر باشد که به تماشای آن نپردازید. این فیلم‌ها، اما قطعا ارزش تماشا کردن را دارند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، کلاستروفوبیا (ترس از فضاهای بسته) یکی از ترس‌های رایج میان مردم است که بسیاری از انسان‌ها از آن رنج می‌برند. افرادی که با این اختلال مواجه هستند از قرارگرفتن در فضا‌های محدود یا بسته می‌ترسند و هراسی روانی پیدا می‌کنند؛ بنابراین بهترین درمان این اختلال در حقیقت پیشگیری از آن است و فردی که با این ترس زندگی می‌کند شاید بهتر باشد که در فضا‌های بسته قرار نگیرد. مانند بسیاری از سوژه‌های روانی، ترس از فضا‌های بسته هم سوژه مناسبی برای سینماگران بوده تا همواره درباره آن فیلم‌های متعددی بسازند.

در ادامه به معرفی فیلم‌هایی می‌پردازیم که اگر از فضا‌های بسته می‌هراسید شاید بهتر باشد که به تماشای آن نپردازید. این فیلم‌ها، اما قطعا ارزش تماشاکردن را دارند.

۱۲۷Hours | صد و بیست و هفت ساعت

اگر از فضا‌های بسته می‌ترسید لطفا این فیلم‌ها را تماشا نکنید

نمره منتقدان: ۹۲ از ۱۰۰

داستان واقعی انزوای انسان‌ها همیشه جذابیت‌های ویژه‌ای دارد. این فیلم هم براساس داستان واقعی کوهنوردی آمریکایی ساخته شده است. آرون رالستون کوهنوردی بود که در جمع دوستان و بستگانش به سفر‌های ناگهانی مشهور بود. در این فیلم هم او راهی یک سفر ناگهانی می‌شود. هیچکس همراه آرون نیست و اطلاعی هم از سفر او ندارد. اما شرایط مثل همیشه نیست و کوهنورد حرفه‌ای داستان، دچار حادثه‌ای می‌شود که ممکن است زندگی او را نابود کند. در این فیلم جذاب، تماشا می‌کنید که چگونه انسان می‌تواند در تنهایی تا آستانه مرگ پیش برود.

«۱۲۷ ساعت» داستان دقیق یک درگیری جانانه میان انسان و طبیعت است که براساس حوادثی کاملا واقعی ساخته شده و بدون هیچ تردیدی ترس از فضا‌های بسته را به چالش می‌کشد.

خلاصه داستان: یک کوهنور حرفه‌ای تصور می‌کند که می‌تواند به تنهایی در یک سفر تفریحی به دل طبیعت بزند، اما تعدادی اشتباه کوچک او را در دل یک مخمصه بزرگ قرار می‌دهد.

Green Room | اتاق سبز

اگر از فضا‌های بسته می‌ترسید لطفا این فیلم‌ها را تماشا نکنید

نمره منتقدان: ۹۰ از ۱۰۰

تماشاگران فیلم «اتاق سبز» درباره جذابیت آن نظر‌های گوناگونی دارند. بسیاری تصور می‌کنند این فیلم اصلا ارزش تماشاکردن هم ندارد و اقلیتی هم هستند که تصور می‌کنند این فیلم یکی از بهترین فیلم‌های ترسناک روانشناختی چند سال اخیر لقب می‌گیرد. این فیلم اسلشر در آزاردادن تماشاگرش موفق ظاهر می‌شود و از آن‌جایی که بخش عظیمی از داستان آن در یک اتاق روایت می‌شود، تماشای آن احتمالا هر تماشاگری را که از فضا‌های بسته می‌ترسد را آزار می‌دهد.

خلاصه داستان: اعضای یک گروه پانک راهی یک کلبه در دل جنگل می‌شوند تا یک کنسرت موسیقی برای حاضرانی برای خوشگذرانی به دل طبیعت آمده‌اند، برگزار کنند. اما این گروه با گروه دیگری مواجه می‌شوند؛ یک گروه راک نئونازی که اندکی خطرناک به نظر می‌رسند. به نظر می‌رسد مشکلی وجود نداشته باشد، اما پیداشدن یک جسد همه اتفاقات را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

The Lighthouse | فانوس دریایی

اگر از فضا‌های بسته می‌ترسید لطفا این فیلم‌ها را تماشا نکنید

نمره منتقدان: ۹۰ از ۱۰۰

زندگی و کارکردن در فانوس‌های دریایی، شبیه به نقاشی‌ها نیست. برای پی‌بردن به این حقیقت ترسناک کافی است فیلم «فانوس دریایی» را تماشا کنید. یک درام ترسناک که از روانشناسی در سینما کمک می‌گیرد تا تماشاگرش را هم‌گام با شخصیت‌هایش دچار پریشانی کند. داستان مهیب فیلم با تصاویر سیاه و سفیدی که دارد، ممکن است هرگز از ذهن مخاطب‌هایش پاک نشود.

این فیلم به شما ثابت می‌کند جوش و خروش امواج دریا از آن‌چه در روشنایی روز یا آرامش شب وجود دارد، واقعا ترسناک‌تر است. «فانوس دریایی» روایتگر به‌جنون‌رسیدن در طبیعت را در بالاترین سطح ممکن دنبال می‌کند. از آن‌جایی که این فیلم شبیه سایر آثار شناخته‌شده ژانر ترسناک و حتی ترسناک روانشناختی نیست، چندان هم مورد توجه تماشاگران قرار نگرفته، اما یکی از بهترین فیلم‌های ترسناک دهه ۲۰۱۰ میلادی است که تماشای آن تجربه‌ای بی‌نظیر به نظر می‌رسد.

خلاصه داستان: دو مامور یک فانوس دریایی در دهه ۱۸۹۰ وظیفه روشن‌نگه‌داشتن و مدیریت یک فانوس دریایی دورافتاده را برعهده دارند. امواج خروشان دریا در روز‌های سیاه و خسته‌کننده آن‌ها را به موجوداتی افسرده و ناراحت تبدیل کرده است.

Life of Pie | زندگی پای

اگر از فضا‌های بسته می‌ترسید لطفا این فیلم‌ها را تماشا نکنید

نمره منتقدان: ۸۷ از ۱۰۰

بسیاری از کارشناسان سینما اعتقاد دارند «زندگی پای» موفق شده مسیر جلوه‌های ویژه در سینما را تغییر دهد. این فیلم که در سال ۲۰۱۲ ساخته شد، ۴ جایزه اسکار هم از آن خود کرد. بخش عظیمی از داستان این فیلم در یک قایق روی دریا روایت می‌شود؛ بنابراین نه‌تن‌ها افرادی که از فضا‌های محدود می‌ترسند نباید این فیلم را تماشا کنند بلکه تماشای آن برای افرادی که از دریا می‌ترسند و از دریازدگی هراس دارند هم چندان پیشنهاد نمی‌شود.

خلاصه داستان: یک خانواده هندی پس از ورشکستگی، مجبور می‌شوند حیوانات باغ وحشی که صاحب آن بودند را بفروشند. یک مشتری اهل کانادا، حیوانات آن‌ها را خریداری می‌کند و این خانواده مجبور می‌شوند برای انتقال آن‌ها به کانادا، سوار بر کشتی راهی این کشور شوند. اما در طول مسیر، طوفانی سهمگین رخ می‌دهد و همه اعضای خانواده پس از غرق‌شدن کشتی، جان خود را از دست می‌دهد. به جز یک نفر؛ پای. پسرک بیچاره در کنار یکی از ببر‌های باغ وحش، سوار بر قایقی نجات در اقیانوس گرفتار است.

Buried | مدفون

اگر از فضا‌های بسته می‌ترسید لطفا این فیلم‌ها را تماشا نکنید

نمره منتقدان: ۸۶ از ۱۰۰

حضور آمریکایی‌ها در عراق همیشه برای هالیوود سرگرم‌کننده بوده است. اما «مدفون» یکی از متفاوت‌ترین فیلم‌هایی است که درباره درگیری‌ها آمریکا در عراق ساخته شده و البته که تماشایی به نظر می‌رسد؛ که فیلم که صحنه‌های اکشن چندانی ندارد بدون هیچ تردیدی می‌تواند افرادی که از فضا‌های بسته هراس دارند را تحت تاثیر قرار دهد. چراکه بخش عظیمی از داستان فیلم در حقیقت در قبری در زیر زمین روایت می‌شود.

خلاصه داستان: راننده‌ای آمریکایی، اما غیرنظامی به نام پائول کانروی در عراق کار می‌کند. او پس از حمله ناگهانی تروریست‌ها به اشتباه توسط آن‌ها دستگیر می‌شود. تروریست‌ها او را بی‌هوش می‌کنند. آن‌ها تصور می‌کنند راننده آمریکایی جان خود را از دست داده و او را دفن می‌کنند. اما چند ساعت بعد، کانروی به هوش می‌آید و متوجه می‌شود درون یک تابوت در زیر خاک گرفتار شده است. او تنها یک فندک و یک تلفن به همراه دارد.

The Thing | چیز

اگر از فضا‌های بسته می‌ترسید لطفا این فیلم‌ها را تماشا نکنید

نمره منتقدان: ۸۵ از ۱۰۰

این فیلم در حقیقت بازسازی فیلم «چیزی از دنیایی دیگر» است که توسط هاوارد هاکس، کارگردان تکرارنشدنی تاریخ، تهیه‌کنندگی شده بود و هنوز با گذشت سال‌ها از اکرانش یکی از ترسناک‌ترین ترکیب‌های ژانر وحشت با ژانر علمی تخیلی لقب می‌گیرد. چون «چیز» نه تنها ترسناک است بلکه مشمئزکننده و انزجارآور هم به نظر می‌رسد. فیلمی که موجودات ترسناک تخیلی‌اش به شکل عجیبی ناراحت‌کننده هستند. شاید جالب باشد بدانید که مدیر جلوه‌های بصری فیلم «چیز» ۲۳ ساله بود که تصاویر باورنکردنی این فیلم را خلق کرد. این فیلم برای افرادی از فضا‌های بسته می‌ترسند قطعا آزاردهنده است.

خلاصه داستان: کارکنان یک پایگاه تحقیقاتی آمریکایی در قطب با گونه‌ای از موجودات فضایی روبرو می‌شوند که انگل بدن موجودات زنده دیگر را آلوده می‌کنند و در آن پنهان می‌شوند. این موجودات کالبد جسمانی قربانیان خود را به شکلی واقعا ترسناک و خونخوار تغییر شکل می‌دهند. حالا کارکنان پایگاه برای پاکسازی دست به کار می‌شوند، اما این آغاز خونین‌تر از هر پدیده دیگری به نظر می‌رسد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار