مدیر کل انتقال خون استان یزد خبر داد؛

اهدای خون بیش از هزار یزدی در ایام محرم

نقی تقوائی گفت: در دهه اول محرم امسال هزار و ۲۰۵ یزدی مقداری از خون خود را به بیماران نیازمند اهدا کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، نقی تقوائی مدیر کل انتقال خون استان یزد با اشاره به مشارکت بسیار خوب مردم دارالعباده در پویش نذر خون، گفت: در دهه اول محرم امسال هزار و ۴۴۶ یزدی به مراکز انتقال خون استان مراجعه کرده‌اند که از این تعداد هزار و ۲۰۵ نفر موفق به اهدای خون شدند.

او افزود: از مجموع اهداکنندگان خون در دهه نخست ماه محرم، ۶۲.۴ درصد اهداکننده مستمر، ۲۶.۹ درصد اهداکننده با سابقه و مابقی اهداکننده بار اول بودند که نسبت به سال گذشته  ۲۸ درصد افزایش داشته است.

 تقوائی با اشاره به مشارکت پایین بانوان یزدی در امر اهدای خون، گفت: از مجموع مراجعه کنندگان به انتقال خون استان، حدود چهار درصد را بانوان و ۹۶ درصد را آقایان به خود اختصاص داده‌اند.

مدیر کل انتقال خون استان اظهار داشت: در دهه اول محرم نزدیک به دو هزار و ۵۰۰ واحد خون و فرآورده‌های آن به مراکز درمانی ارسال شده است.

تقوائی در پایان با اطمینان خاطر دادن به اهداکنندگان خون بابت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مراکز انتقال خون، گفت: نیاز به خون و فرآورده‌های خونی در همه فصول سال وجود دارد و از هموطنان درخواست داریم با حضور در پویش نذر خون در این امر خداپسندانه مشارکت داشته باشند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.