دستگیری عامل توهین به مردم گیلان/ جوان هتاک ابراز پشیمانی کرد

فرمانده انتظامی گیلان از شناسایی حرمت‌شکنان و عاملان توهین به مردم این استان در فضای مجازی خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، سردار عزیزاله ملکی، فرمانده انتظامی استان گیلان از شناسایی عاملان توهین به مردم شریف شمال کشور خبر داد و گفت: این افراد با فحاشی و انتشار یک فایل ویدئویی در فضای مجازی، موجب رنجش خاطر هموطنان شده بودند.

او با اشاره به قاطعیت پلیس در برخورد با عوامل تشویش اذهان عمومی و این‌گونه جرائم در فضای حقیقی و مجازی افزود: اهانت به هموطنان به هیچ عنوان قابل قبول نیست و پلیس در برخورد با این گونه جرائم، به هیج عنوان کوتاه نخواهد آمد.

فرمانده انتظامی گیلان اظهار داشت: پس از انتشار ویدئوی اهانت ۲ جوان به مردم شریف شمال کشور، شناسایی و دستگیری عوامل موثر این جریان در دستور کار پلیس فتای گیلان قرار گرفت.

سردار ملکی ادامه داد: پس از پی‌جویی‌های فنی و انجام اقدامات تخصصی پلیسی، افرادی که مرتکب این عمل شده بودند شناسایی و متهم اصلی با هماهنگی مقام قضایی و أخذ نیابت در یک عملیات غافلگیرانه، ظهر امروز در استان البرز دستگیر شد.

او با تقدیر از همکاری خوب دستگاه قضایی استان گفت: متهم پس از دستگیری، ابتدا منکر بزه انتسابی شد، اما پس از مواجه شدن با دلایل، مدارک و مستندات موجود در پرونده، چاره‌ای جز اعتراف پیش روی خود ندید و از عمل مجرمانه خود ابراز پشیمانی کرد.

فرمانده انتظامی گیلان از تلاش برای دستگیری متهم دوم این پرونده خبر داد و افزود: نتیجه اقدامات تکمیلی به زودی به اطلاع عموم خواهد رسید.

 سردار ملکی با اشاره به اینکه طبق قانون هرگونه توهین به اشخاص و قومیت‌ها چه در فضای حقیقی و چه در فضای مجازی، جرم محسوب می‌شود، تصریح کرد: همان گونه که قبلا اشاره کردیم پلیس با اِشراف بر فضای مجازی و قاطعیت در برخورد با جرائم، در کمترین زمان ممکن با اشخاص خاطی که به هر ترتیب باعث تشویش اذهان عمومی و یا ایجاد نگرانی در بین شهروندان شوند برخورد می‌کند.

او به مردم اطمینان داد پلیس در برخورد با جرائم و مخلان نظم، آسایش و امنیت مردم قاطعانه و بدون اغماض برخورد خواهد کرد و اجازه نخواهد داد عده‌ای با سوء استفاده از فضای مجازی، امنیت روانی شهروندان را به مخاطره بیندازند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۱۷ ۲۲ بهمن ۱۴۰۰
توهین رو دزدهای بیت المال به ما مردم می‌کنند اون وقت ما مردم دنبال چی هستیم یه عده توهین میکنن یه عده هم جواب توهین رو میدن ولی وضع درست اقتصاد هیچی
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم
۲۳:۲۳ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
محمداقااینجورادمهانجسن برن تومزرعه اون محصول دیگه خوردن نداره اگه قانون درست ودرمون اجرابشه بایدبذارن مردم عزیزوباغیرت گیلان وایسن جلوروشون همون الفاظ راتحویلشون بدن
Iran (Islamic Republic of)
h
۲۱:۲۲ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
توغلط اضافه کردی چرت گفتی اگه وجودداشتی این تومجازی مطرح نمیکنن مردباش توجمع شمالیهابگوبعدببین چه بللیی سرت میاوردن اگه شمالیهای زحمتکش نباشن ماتهرانیاکه بایدبه مشکل بخوریم همیشه دعاگوی زحمتکشان مردم شمالی یاهرجای دیگه ایران باشن نه توهین کنی .
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۰:۰۵ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
با ابراز پشیمانی چیزی درست نمیشه
بهترین کارم اینه قاضی محترم این دو رو بفرسته مزارع شالیزار گیلان تا تواین چندروز که موقع برداشت برنج هست کار کنن تا بفهمن زحمت کشیدن و نون حلال یعنی چه