چند درصد از گلستانی ها واکسن ایرانی زدند؟

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت گلستان در رابطه با آمار واکسیناسیون در استان توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، علی باقری مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت گلستان  گفت: ۴۲۶ هزار و ۶۶۶ دز واکسن در این استان مصرف شده که ۱۳ درصد آن ایرانی بوده است. 

باقری ادامه داد: ۵۵ هزار و ۴۸۵ دز از واکسن‌های تزریق شده در این استان، از نوع واکسن کووایران برکت بوده است.

او افزود: تاکنون ۶۸ هزار و ۴۰۶ گلستانی موفق به دریافت دز دوم واکسن شده و تعداد ۳۵۸ هزار و ۲۶۰ نفر هم دز اول را دریافت کرده اند.


واکسن در کاهش آمار مرگ و میر کرونایی موثر بوده است

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان گلستان با تاکید بر اینکه واکسیناسیون گروه‌های سنی بالای ۶۰ سال تا حدی در کاهش مرگ و میر این گروه سنی در موج پنجم کرونا موثر بوده است، گفت: این در حالی است که همچنان تاکید این نهاد بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای مصون ماندن از ابتلا به ویروس کروناست و این موضوع بار‌ها در رسانه‌ها و در جلسات به اطلاع مردم استان رسانده شده است.

باقری افزود: در هیجده ماه گذشته همواره مردم را نسبت به خودداری از برگزاری تجمعات، دورهمی‌ها، جشن‌های عروسی و مراسم ترحیم تشویق و ترغیب شده‌اند و امید می‌رود با همراهی و همکاری بیش از پیش مردم روند افزایشی شیوع کرونا در استان در موج پنجم متوقف و روند رو به بهبودی حرکت کند.

باقری گفت: واکسن کرونا به اندازه کافی برای تمام شهر‌های استان گلستان تهیه شده و محموله جدیدی از واکسن در راه استان است.

 واکسن چینی (سینوفارم)، واکسن کره ای (آسترازنکا)، واکسن روسی (اسپوتنیک و آسترازانکا) و واکسن هندی (بهارات) از جمله واکسن‌های موجود در کشور است.

 

منبع: ایرنا

 

انتهای پیام/ق 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.