پویش نذر خون تا پایان ماه صفر ادامه دارد

مدیر روابط عمومی اداره کل انتقال خون استان اصفهان گفت: پویش نذر خون تا پایان ماه‌های محرم و صفر با شعار فرهنگ حسینی در ۱۱ پایگاه انتقال خون استان اصفهان برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، لطفعلی جعفری مدیر روابط عمومی اداره کل انتقال خون استان اصفهان گفت: شهروندان با مراجعه به پایگاه‌های انتقال خون شهر‌های اصفهان، کاشان، شهرضا، گلپایگان، خوانسار، نجف آباد، شاهین شهر، زرین شهر، نایین و خمینی شهر می‌توانند در این پویش شرکت کنند.

وی ادامه داد: پایگاه‌های انتقال خون در شهر‌های اصفهان (مرکز خواجو)، کاشان، نجف آباد، خوانسار و شهرضا در روز‌های تاسوعا و عاشورا فعال است و مردم می‌توانند با همراه داشتن کارت ملی به‌منظور اهدا و نذر خون به این مراکز مراجعه کنند.

جعفری از مراجعه بیش از ۸۴۰ نفر به مراکز انتقال خون استان اصفهان در روز تاسوعا برای ادای نذر خون اشاره کرد و گفت: از این تعداد ۶۶۰ نفر خون خود را اهدا کردند.

وی گفت: پویش نذر خون روز عاشورا هم از ساعت ۷ و ۳۰ دقیقه صبح امروز (پنجشنبه) شروع شد و تا ساعت ۱۴ ادامه خواهد داشت و پیش بینی می‌شود که حدود ۷۵۰ واحد خونگیری انجام شود.

مدیر روابط عمومی اداره کل انتقال خون استان اصفهان خاطرنشان کرد: خون و فرآورده‌های خونی بافت زنده است و روزانه به آن نیاز داریم از مردم تقاضا داریم که بصورت مستمر تا پایان ماه صفر مراجعه کنند و نذر خود را انجام دهند.

وی بیان کرد: باید روزانه خون مصرفی مراکز درمانی استان را تامین کنیم و به همه گروه‌های خونی نیاز داریم.

جعفری یادآور شد:همه مراکز انتقال خون استان در روز تاسوعا و عاشورا با تمام امکانات و نیرو‌های خود برای خدمت رسانی به مردم فعال بودند.

وی خاطرنشان کرد: روزانه حدود ۵۰۰ نفر به مراکز انتقال خون استان اصفهان مراجعه می‌کنند که حدود ۷۵ درصد آن‌ها موفق به اهدای خون شده و بین ۳۵۰ تا ۴۰۰ واحد خونی از آن‌ها دریافت می‌شود.

جعفری تاکید کرد: پروتکل‌های بهداشتی در پایگاه‌های انتقال خون با دقت رعایت می‌شود و نگرانی از این بابت برای مراجعه‌کنندگان وجود ندارد.

استان اصفهان دارای پایگاه‌ها و مراکز ثابت انتقال خون در شهرستان‌های کاشان، خوانسار، شهرضا، نجف آباد، خمینی شهر، گلپایگان و نایین و ۲ مرکز در کلانشهر اصفهان شامل خواجو و عاشق اصفهانی است.

 

انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.