آموزش و پرورش در هفته‌ای که گذشت؛

از شرایط بازگشایی مهدهای کودک تا ویژه برنامه های محرم برای دانش آموزان

آموزش و پرورش هفته گذشته با اخباری درباره شروط بازگشایی مهدهای کودک و ویژه برنامه‌های محرم برای دانش آموزان گذشت.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، آموزش و پرورش در هفته گذشته با اخباری درباره برنامه های وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، شروط بازگشایی مهدهای کودک در سال تحصیلی جدید و تدابیر آموزش و پرورش برای برنامه های ویژه محرم سپری شد.

بازگشایی مهد‌های کودک تابع رنگ بندی کرونایی شهرهاست

علیرضا حاجیان معاون وزیر و رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک درباره صدور مجوز برای مهد‌های کودک و فعالیت قانونی این مراکز با اشاره به اینکه در بدو شروع به کار سازمان تعلیم و تربیت کودک با چند نوع مجوز و مهد کودک مواجه هستیم، بیان کرد: برخی مهد‌های کودک تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند که مجوز‌های آن‌ها به قوت خودش باقی است تا سازوکار اجرایی سازمان شکل گیرد و بر این اساس صدور مجوز تا پایان سال ۱۴۰۲ تمدید خواهد شد.

حاجیان زاده با یادآوری اینکه طی سال گذشته مهد‌های کودک به دلیل کرونا تعطیل بوده اند، گفت که امسال با توجه به رنگ بندی شهر‌ها مهد‌های کودک بازگشایی خواهند شد و برای واکسیناسیون حدود ۲۰۰ هزار مربی و کادر آموزشی مهد‌ها هم رایزنی‌های لازم انجام شد.

آموزش و پرورش وزارتی نیست که با وزیر مساله‌اش حل شود

حسین باغگلی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش  با اشاره به یکی از اصلی‌ترین سوالات معلمان مبنی بر اینکه جایگاه آموزش و پرورش در دولت سیزدهم کجاست، اظهار کرد: در این دولت آموزش و پرورش جایگاهی ویژه دارد، اگر وزیری داشتیم که در یک دوره‌ای نمی‌توان است از رئیس جمهور برای گفتگو وقت بگیرد خوشبختانه بنده هنوز رای اعتماد از مجلس نگرفته تا کنون چندین جلسه با رئیس جمهور گفتگو داشتم و درباره جایگاه آموزش و پرورش در دولت سیزدهم صحبت کردیم.

او ادامه داد: نگاه رئیس‌جمهور دولت سیزدهم به آموزش و پرورش به عنوان یک سرمایه گذاری و سرمایه ملی است بنابراین تمام تلاش دولت این خواهد بود که خدمتی شایسته و در خور شأنی برای همه معلمان داشته باشد.

ایجاد بخشی به نام نوجوانان عاشورایی در صفحه اصلی شاد

محمدرضا مسیب زاده مدیرکل قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش با اشاره به برنامه ریزی برنامه ها متناسب با شرایط کرونا بیان کرد: در این سوگواره محورهای مختلفی مانند بخش ادبی، داستان نویسی و شعر، بخش هنری، نقاشی، طراحی پوستر و تصویرسازی، نماهنگ، قیلم کوتاه مستند، عکاسی و خوشنویسی، بخش معرفتی، پادکست، مداحی نوغلامان و خطابه خوانی در نظر گرفته شده است.

به گفته مسیب زاده به ۳۱۳ نفر از افرادی که بهترین آثار را ارسال کنند، بعد از اربعین جوایزی اهدا می‌شود؛ ضمن آنکه پویش هم از ششم محرم آغاز خواهد شد و تا اربعین ادامه دارد.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش گفت: به واسطه اهمیت موضوع محرم و توجه به ولایتمداری در صفحه اصلی شاد بخشی به عنوان نوجوانان عاشورایی مشخص شده و پویش ها و کانال های مختلفی در گرفته شده است که نهادهایی چون اتحادیه انجمن های اسلامی و بسیج دانش آموزی آن را تشکیل می دهند.

واکسینه شدن ۶۳ درصد فرهنگیان تهرانی/ سناریو‌های بازگشایی مدارس در مهر ۱۴۰۰

عبدالرضا فولادوند مدیرکل آموزش و پرورش تهران با اشاره به این که در تلاشیم تا همه معلمان، قبل از شروع مهرماه، واکسن کرونا را دریافت کنند، تصریح کرد: وزارت آموزش و پرورش برای آغاز سال تحصیلی جدید، ۴ سناریوی متفاوت شامل «برگزاری کلاس‌های مجازی در بستر شبکه شاد»، «نیمه حضوری»، «برپایی کلاس حضوری فقط برای دروس تخصصی با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی» و «حضوری کامل» را برنامه‌ریزی کرده است.

فولادوند گفت: از کل جمعیت ۹۰ هزار و ۶۲۴ نفر فرهنگیان شهر تهران تا ۲۲ مرداد، ۸۹ هزار و ۶۱ نفر یعنی تقریبا ۹۸ درصد دعوت و قریب به ۵۸ هزار فرهنگی نیز واکسینه شده اند که تقریبا ۶۳ درصدتزریق واکسن انجام داده‌اند.

آموزش و پرورش به دنبال ناجی برای تربیت نسل آینده/ صندلی وزارت برای هفدهمین بار نصیب کیست؟!

رکورد تغییر و تحولات مدیریتی آن هم در سطح تغییر وزیر برای وزارت آموزش و پرورش موضوعی قابل توجه است، شرایطی که عمر وزارت در این وزارتخانه را طی چند سال گذشته به کمتر از ٢ سال تقلیل داده است و همین اوضاع آغازگر شرایطی می‌شود که کار‌های انباشته رو هم و طرح‌های نیمه و نصفه وزرا در طول سالیان، مشاهده شود.

رفع نسبی مشکلات معیشت متناسب با اوضاع کشور، تثبیت و ارتقای جایگاه معلمی در جامعه، به ثمر رساندن طرح‌های خاک خورده‌ای همچون رتبه‌بندی معلمان، توجه به تامین نیروی انسانی با کیفیت، رفع تمرکزگرایی و نظارت بر تولید محتوای مناسب و کارآمد برای دانش‌آموزان گوشه‌ای از مطالبات همیشگی و کمتر مورد توجه سکاندار آن آموزش و پرورش بوده که گویی راه چاره‌ای برای رفع آن وجود نداشته است، البته که نباید از نقش وزیر در عزل و نصب معاونان با کیفیت گذر کرد، موضوعی که گاه دستخوش سیاست‌زدگی و سهم‌خواهی‌هایی می‌شود و بر این اساس حق انتخاب تمام و کمال از وزیر آموزش و پرورش سلب خواهد شد.

جدی گرفتن و اولویت داشتن آموزش و پرورش در دولت و محلی هم از دیگر مطالبات همیشگی، اما محقق نشده این وزارتخانه عیالوار است و باغگلی در صحبت‌های اخیر خود وعده داده است تا جلسات شورای عالی آموزش و پرورش را با حضور رئیس جمهور دنبال کند.

مشارکت‌های مردمی در تعلیم وتربیت به کمک مالی تقلیل یافته است

حسین باغگلی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش درباره توجه به موضوع مشارکت‌های مردمی بیان کرد که متاسفانه موضوع مشارکت‌های مردمی را به کمک‌های مالی در آموزش و پرورش تقلیل دادیم در حالی که باید زمینه مشارکت والدین و مردم را در حوزه عمل به تعلیم و تربیت و محتوا را فراهم کنیم و برای این مضوع برنامه‌هایی داریم که در صورت پذیرش در سمت پیشنهادی به طور مشروح آن را تبیین خواهم کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار