رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان خبرداد:

رشد هفت برابری تخت‌های بیمارستانی سیستان و بلوچستان

هاشمی شهری گفت: تخت‌های بستری سیستان و بلوچستان از ۵۰۰ تخت در سال ۵۷ به سه هزارو ۵۰۰ تخت افزایش یافته که به معنای رشد هفت برابری بوده است.

دکتر سید محمد هاشمی شهری رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت:  با وجود افزایش چشمگیر و گسترده زیرساخت‌های بهداشت و درمان در همه نقاط کشور، استان‌های در حال توسعه مثل سیستان وبلوچستان همچنان نیازمند توجه بیشتر هستند.

وی افزود: با وجود این توسعه خیره کننده، هنوز هم در مناطق مرکزی و جنوبی سیستان و بلوچستان نیازمند تخت‌های بستری بیشتر هستیم تا علاوه بر بعد استانی، در بعد شهرستانی هم به متوسط کشوری برسیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان تصریح کرد: با توجه به برنامه‌های خوبی که در زمینه تامین منابع انسانی متخصص بومی اجرا شده است در آینده نزدیک مشکل کمبود نیروی انسانی نظام سلامت در استان تا حدود زیادی بر طرف می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در این شرایط درخواست مشترک نظام سلامت سیستان وبلوچستان از وزیر پیشنهادی بهداشت و نمایندگان مردم شریف استان، تامین اعتبار پایدار برای اتمام هر چه سریعتر عملیات سه کلان بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی در زاهدان، ایرانشهر و چابهار و همچنین تکمیل شبکه بهداشتی استان است.

هاشمی گفت: فواصل طولانی میان شهر‌ها و تراکم پائین جمعیت از دیگر مواردی است که در هنگام اختصاص منابع مالی حوزه سلامت به سیستان و بلوچستان باید به آن توجه شود. به عنوان مثال شاید یک دستگاه PET.Scan در تهران نیاز ساکنان چند استان مجاور را هم بر طرف کند، اما بسیاری از بیماران سیستان و بلوچستان به دلیل بعد مسافت و مشکلات اقتصادی قادر به استفاده از این امکانات نیستند.

وی ادامه داد: به همین دلیل خود را موظف می‌دانیم تا این امکانات را تا جایی که می‌توانیم در این استان هم فراهم کنیم و هم اینک در حال رایزنی و پیگیری برای خرید و نصب دستگاه پیشرفته PET.Scan در زاهدان هستیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان اظهارداشت: با توجه به سابقه و توانمندی‌های مدیریتی وزیر پیشنهادی بهداشت بدون شک حمایت نمایندگان سیستان وبلوچستان از برنامه‌های ارزشمند ایشان و در ادامه آن تامین مستمر منابع مالی مورد نیاز می‌تواند نقش چشمگیری در ارتقای بیش از پیش شاخص‌های سلامت در استان داشته باشد.

وی بیان کرد: هم‌اینک سهم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از بودجه عمومی کشور حدود هفت درصد است و در صورتی که با حمایت مجلس شورای اسلامی این سهم به حداقل ۱۰ درصد افزایش یابد نه تنها بسیاری از مشکلات استان‌های در حال توسعه مرتفع می‌شود بلکه شاهد تحولاتی در این استان‌های توسعه‌یافته کشور هم خواهیم بود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار