عراق به زودی شکوائیه‌ای را علیه ترکیه به شورای امنیت ارائه خواهد کرد

یکی از اعضای پارلمان عراق فاش کرد بغداد قصد دارد به علت تخلفات زیاد نظامیان ترکیه در مرز‌های شمالی عراق، به شورای امنیت شکایت کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بغداد الیوم، «عبدالخالق العزاوی»، یکی از اعضای کمیته امنیت و دفاع پارلمان عراق فاش کرد این کشور به زودی شکوائیه‌ای را در خصوص نقض مکرر حقوق بشر توسط نظامیان ترکیه در شمال عراق به شورای امنیت سازمان ملل ارائه خواهد کرد.

العزاوی در ادامه افزود: نیرو‌های ترکیه مستقر در چند استان کردستان عراق تخلفات زیادی را مرتکب می‌شوند مانند بمباران مناطق مسکونی که منجر به کشته شدن غیرنظامیان می‌شود که این سوای از خسارات مادی و آوارگی صد‌ها خانواده است.

او اضافه کرد: چنین وضعی ایجاب می‌کند در خصوص این تخلفات فاحش از ترکیه شکایت شود چرا که در صورت عدم شکایت امکان دارد پیامد‌های بعدی خیلی بدتر باشند.

العزاوی در پایان گفت: همه اعضا و گروه‌های پارلمان این اقدامات ترکیه را رد و محکوم می‌کنند.

پیشتر وزارت دفاع ترکیه از کشته شدن ۳ سرباز این کشور بر اثر انفجاری در شمال عراق خبر داد و اعلام کرد این حادثه در پی منفجر شدن یک دستگاه انفجاری که از سوی عناصر پ. ک. ک در این منطقه جاسازی شده بود، رخ داد و در این حادثه علاوه بر ۳ سرباز ترک، ۲ نیروی دیگر نیز مجروح شدند که بلافاصله برای مداوا به بیمارستان منتقل شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار