واشنگتن‌پست: کشف بقایای جسد یک شهروند افغانستانی در ارابه فرود هواپیمای آمریکایی

روزنامه واشنگتن پست از کشف بقایای جسد یک شهروند افغانستانی در ارابه فرود هواپیمای آمریکایی خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه آمریکایی واشنگتن پست، بقایای جسد یک شهروند افغانستانی که همانند سایر هموطنانش پس از بدست گرفتن کنترل این کشور توسط طالبان، به فرودگاه کابل یورش برده بود، کشف شد.

طبق گزارش آسوشیتدپرس، در روز ۲۵ مرداد، هزاران نفر از مردمان افغانستان به فرودگاه کابل یورش برده بودند که در پی این ازدحام، ۷ شهروند افغانستانی جان خود را از دست دادند.

براساس این گزارش، یورش به سمت فرودگاه در حالی انجام شده که طالبان قوانین خود را بر بخش گسترده تری از پایتخت افغانستان اعمال کرده است. این در حالی است که پیشروی برق آسای این کشور تنها یک هفته برای سرنگون کردن دولت این کشور به طول انجامید.

نشریه والت استریت ژورنال نیز در این راستا و به نقل از یک مقام آمریکایی گزارش داده است که، دست کم دو فرد مسلح به نیرو‌های ما که در فرودگاه کابل به منظور تخلیه غیرنظامیان مستقر شده بودند، یورش بردند و نیرو‌های آمریکایی دو فرد مسلح را با شلیک تیر در فرودگاه کابل به قتل رساندند.

روزنامه واشنگتن پست در این راستا ادامه داد: بقایای جسد یک شهروند افغانستانی در ارابه فرود یک هواپیمای ترابری آمریکایی C-۱۷ که چند ساعت پس از تصرف کابل توسط طالبان از فرودگاه بین المللی این شهر به پرواز در آمده بود، پیدا شد.

براساس اعلام برخی منابع آگاه، بقایای جسد این شهروند افغانستانی سبب ایجاد اختلال در کارارابه فرود هواپیما و از کار افتادن موقتی آن شده بود.

گفته می‌شود، این هواپیما پس از برخواستن از باند فرودگاه کابل، به دلیل بروز مشکل در بسته شدن چرخ‌ها، اعلام حالت فوق العاده کرده است، اما پس از فرود در فرودگاهی دیگرمشخص شده است که بقایای جسد این شهروند افغانستانی که قصد فرار از کشورش را داشته سبب بروز این مشکل شده است.

اخبار منتشر شده اشاره‌ای به آن هواپیمای معروف که شهروندان افغانستانی بدنبال آن می‌دویدند و ویدئو آن منتشر شده است، نداشتند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۲ ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
این شرایط حاصل اشغالگری 20 ساله شیطان بزرگ است. آنها به هر کشور ورود کردند آسیب و خسارتی زدند که تا سالها عواقبش باقی است مثل ژاپن، ویتنام و.....

این نشان و نمونه ای از جنایات فراوان شیطان بزرگ می باشد که در حافظه تاریخ خواهد ماند.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۵:۲۱ ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
شیطان اونیه که طالبان رو درست کرد
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۲:۱۳ ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
افغانستان صد ساله دیگه هم رفت عقب تر
United States of America
ناشناس
۱۰:۴۰ ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
مردم افغانستان خیلی صبوروسختکوش هستندچنین حرکتی توسط گروهی ، آدمو یاد اون داستانی می اندازه که پادشاه به نگهبانی که درسرمامدتهای طولانی نگهبانی میدادوعده لباس گرم دادولی فراموش کردواون نگهبان مقاوم درانتظاررحمت ! ازسرمایخ زد!! اینکه بگوییم انسانهای ساده درجهان کم وبیش هستندودراین مورد خلبان ویامسئولین فرودگاه بایدکاری میکردنددرست ومنطقی است ولی بایددرنظرداشت این اقدام توسط کشوری انجام میشودکه قرنهاست آزادی عمل درهرچیزی! وتوجیه اقدام هرموضوعی درخونش است.خدامیداند دراین فیلم کارگردانی شده که هزینه جلوه های ویژه حقیقی آن ! بازبردوش ملت مظلوم افغانستان بودچه فکرخبیث ونیت شومی نهفته بود
Iran (Islamic Republic of)
مهدی قاسمی
۰۹:۱۲ ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
آیا مقررات بین المللی هوانوردی اجازه می دهد در حالی که خلبان هواپیمای ترابری نظامی می داند افراد غیر نظامی وارد قسمت های مختلف هواپیمای او شده اند و خطر مرگ آن ها وجود دارد، هواپیما را به حرکت و پرواز درآورد؟ آیا حقوق بین الملل بشردوستانه که برای وضعیت های جنگی است چنین اجازه ای را به خلبان هواپیمای ترابری نظامی می دهد؟ در حالی که هواپیماهای نظامی تحت صلاحیت کامل دولت صاحب پرچم خود می باشند، در این مورد که هواپیمای نظامی متعلق به آمریکا بوده، آیا فرض بر این است که قوانین آمریکا در این چنین وضعیتی برای خلبان هواپیما مسئولیتی قایل نیست؟ اگر قایل به مسئولیت نیست، که واقعاً نیست، حرافی ها و ادعاهای حقوق بشرشان برای چیست؟ اگر ما بودیم با ما چکار می کردند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۹ ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
حرکتی نمایشی برای اینکه نشان دهند هیچ ساخت وپاختی صورت نگرفته وما هم ( یانکیها) ازوحشت طالبان داریم فرارمیکنیم وآنقدرعجله داشتیم که وقت خلوت کردن رمپ رونداشتیم
آخرین اخبار