تفکیک زباله از مبدا به پارک‌های کرج رسید

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج از جانمایی مخازن تفکیک زباله در سه بوستان شهر به منظور حفظ محیط زیست و فرهنگ سازی خبر داد.

 

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز،پیمان ضاعتی پور، رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج با اشاره به اجرا شدن طرح تفکیک پسماند از مبدأ در پارک ها و بوستان های شهر، گفت: این طرح در راستای حفظ محیط زیست و فرهنگ سازی و ترغیب شهروندان به کاهش تولید پسماند و تفکیک از مبدأ اجرا و طی آن مخازن تفکیک زباله در سه بوستان شهر جانمایی شد.

او با تأکید بر اهمیت حفاظت از محیط زیست شهری به عنوان یک اصل اساسی و تأثیر راهکارهای مدیریتی در خصوص زباله های شهری، افزود: با توجه به اثرات آلودگی ناشی از زباله و هزینه های اضافی ناشی از جمع آوری، حمل و نقل دفع و دفن این مسئله حائز اهمیت است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج تغییر نگرش مردم و کودکان نسبت به این موضوع را از اهداف اجرای این طرح برشمرد و گفت: در مرحله ابتدایی طرح یادشده بیش از ۲۰۰ مخزن تفکیک زباله در بوستان ها و پارک های شهر کرج تعبیه و جانمایی شده است.

بضاعتی پور این طرح را قدمی مثبت برای دستیابی به توسعه پایدار مدیریت پسماندهای شهر ارزیابی کرد و گفت: مخازن یادشده با طراحی و رنگ های مشخص تعبیه و این طرح در بوستان بزرگ چمران، پارک ایران زمین و پارک خانواده اجرایی شده است.

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.