تماس‌های دیپلماتیک آمریکا با طالبان/ مقامات افغانستانی عازم دوحه می‌شوند

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد مقاماتی از واشنگتن با نمایندگان طالبان در دوحه در ارتباط هستند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشست خبری روزانه خود گفت: دیپلماسی آمریکا از حمایت از مذاکرات صلح به سمت ممانعت از بروز خشونت و درگیری در افغانستان پس از خروج اشرف غنی، رییس جمهور این کشور تغییر کرده است.

وی از رایزنی و مذاکره میان مقامات آمریکایی و گروه طالبان خبر داد و گفت: ما با طالبان در دوحه در حال رایزنی درباره مسائل مختلف افغانستان هستیم.

از سوی دیگر شبکه خبری الجزیره گزارش داد گلبدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی افغانستان اعلام کرد برای دیدار با سران طالبان همراه به حامد کرزای، رییس جمهور پیشین افغانستان و عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه ملی امروز عازم دوحه می‌شود.

روز گذشته نیرو‌های طالبان رسماً تصرف بر کل افغانستان را اعلام کردند. در پی آن اشرف غنی، رییس جمهور افغانستان با هواپیما به سوی تاجیکستان گریخت و پس از آن در پیامی اعلام کرد برای جلوگیری از خونریزی در این کشور دست به این اقدام زده است.

گروه‌های داخلی در افغانستان در نظر دارند ضمن گفتگو با سران طالبان در مورد نحوه تشکیل دولت انتقالی در این کشور به توافق نظر برسند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۰ ۲۶ مرداد ۱۴۰۰
طالبان نباید با آمریکا مذاکره کند چون نیازی به مذاکره با آنها ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۰ ۲۶ مرداد ۱۴۰۰
آمریکا با نوکران خود بدون هزینه کل منطقه را در اختیار دارد و نوکرانش با خیانت به مردم منافع آمریکا را بدون هزینه برای او تامین میکنند و تمامش با شعار دفاع از ملت و مستضعفین و اسلام انجام می شود نوکر نوکر است اسم او مهم نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۸ ۲۶ مرداد ۱۴۰۰
لعنت به آمریکا هرجا ظلم جنگ هس کار این شیطان است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۳ ۲۶ مرداد ۱۴۰۰
روی نقشه جهان بر روی افغانستان بزرگ بنویسید فروخته شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۱ ۲۶ مرداد ۱۴۰۰
فروخته شد ولی بحمدا... به مردمش
آخرین اخبار