کاهش ۱۳ درصدی سطح زیر کشت سیب زمینی در آذربایجان غربی

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: سطح زیر کشت سیب زمینی به دلیل کاهش بارندگی ها، در حدود ۱۳ درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

اکبر کرامتی رییس سازمان جها کشاورزی آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،  گفت: امسال یک هزار و ۴۴۵ هکتار از مزارع استان زیر کشت محصول سیب زمینی رفته است که میانگین تولید در هر هکتار در حدود ۲۹ تن است. 

وی با بیان اینکه عمده سیب زمینی‌هایی که در سطح استان کشت می‌شود از بذرهای اصلاح شده هستند، ادامه داد: پیش بینی می شود بیش از ۴۱ هزار و ۹۰۰ تن سیب زمینی از مزارع استان در طی سال زراعی جاری برداشت شود.

رییس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی بیان کرد: در این استان مراحل برداشت این محصول به ‌صورت مکانیزه انجام‌ می شود و برداشت آن نیز از اواخر تیر تا شهریورماه ادامه دارد. 

وی اضافه کرد: ارقام کشت شده  سیب زمینی در سطح استان شامل رقم های آگریا، سانته، بانبا و بیلوا ، جلی است و شهرستان هایی که بیشترین سطح زیر کشت این محصول در استان را به خود اختصاص داده اند، شهرستانهای چالدران، خوی و ارومیه هستند. 

کرامتی با اشاره به اهمیت آبیاری های نوین ادامه داد: بیش از ۶۰ درصد مزارع سیب زمینی آذربایجان غربی با استفاده از سیستم آبیاری بارانی ویا نوارتیپ آبیاری می شود. 

انتهای پیام/ ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.