عبدالسلام: اکنون این آمریکاست که با گذشت ۲۰ سال اشغالگری در افغانستان،‏ شکست خورده است

رئیس هیئت ملی مذاکره کننده یمن خطاب به متجاوزان اعلام کرد اکنون این آمریکاست که با گذشت ۲۰ سال اشغالگری در افغانستان‏، شکست خورده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، محمد عبدالسلام‏، رئیس هیئت ملی مذاکره کننده یمن به تحولات اخیر افغانستان و حضور ۲۰ ساله آمریکا در این کشور واکنش نشان داد.

او در حساب کاربری توئیتر خود‏ نوشت: هر اقدام اشغالگرانه‌ای دیر یا زود تمام می‌شود و اکنون این آمریکاست که با گذشت ۲۰ سال از اشغال افغانستان‏، شکست خورده است.

عبدالسلام افزود: آیا کشور‌های متجاوز از این مسئله عبرت می‌گیرند؟ آیا زمان آن فرا نرسیده است که مزدوران متجاوز بفهمند که تکیه به بیگانگان به جای تکیه به فرزندان میهن، جنایتی است که نه حکومت به دنبال می‌آورد و نه ارتش بلکه عاقبت آن شکست، ننگ و ذلت است.

او پیشتر گفته بود که مداخله آمریکا در یمن به تضعیف حاکمیت ملی به همراه تجاوز وحشیانه انجامید و آمریکا، عربستان و امارات را به این سمت کشانید و در راستای فعال کردن القاعده و داعش تلاش کرد.

سخنگوی انصارالله یمن تاکید کرده بود که از نظر اقتصادی، متجاوزان محاصره خفه کننده‌ای را به وجود آوردند که منجر به بلایایی شد که همه جنبه‌های زندگی را تحت تأثیر قرار داد و طرفی که مانع دستیابی به راه حلی سیاسی است، آمریکاست.

گروه طالبان دیروز یک‌شنبه و در ناباوری جامعه جهانی از سرعت پیشروی این گروه و در دست گرفتن ولایات افغانستان، وارد کابل، پایتخت این کشور شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۳ ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
بابا از خواب بیدار شو طالبان یعنی همان آمریکا
آخرین اخبار