بیماران سرپایی کرونا در جم ۳ برابر شدند

رئیس شبکه بهداشت و درمان جم گفت: در یک هفته اخیر شاهد افزایش ۳ برابری بیماران سرپایی و ۲ برابری بستری‌ها در این شهرستان بوده‌ایم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، احمد قاسمی رئیس شبکه بهداشت و درمان جم بیان کرد: هفته گذشته ۴۲۹ بیمار جدید مبتلا به کرونا با استفاده از کیت‌های آزمایشگاهی شناسایی شدند و مجموع موارد شناسایی مبتلایان این شهرستان تاکنون به ۵ هزار و ۸۸۹ نفر رسیده است.

او افزود: در هفته‌ای که گذشت شاهد افزایش دو برابری موارد بستری نسبت به دو هفته قبل‌تر بوده‌ایم همچنین تعداد بستری‌های جدید در بخش ایزوله تنفسی بیمارستان توحید جم از ۲۳ نفر در دو هفته پیش به ۵۰ نفر در هفته گذشته رسید.

 رئیس شبکه بهداشت و درمان جم با اینکه شیوع گسترده ویروس کرونا باعث افزایش سه برابری بیماران سرپایی شده است، ادامه داد: تعداد بیماران سرپایی از ۶۲۴ نفر در دو هفته پیش، به ۲ هزار و ۷۶ نفر در هفته قبل رسید که به بیمارستان توحید و مراکز خدمات جامع سلامت شهرستان جم مراجعه کرده‌اند.

قاسمی گفت: در هفته گذشته ۳ نفر با تست مثبت قطعی کرونا در شهرستان فوت کردند و مجموع جانباختگان بر اثر این بیماری به ۶۰ نفر رسید.


بیشتر بخوانید


او بابیان اینکه مردم مهم‌ترین نقش را در مهار شیوع ویروس کرونا دارند، عنوان کرد: این روزها شاهد افزایش محدودیت‌های کرونایی هستیم که امیدواریم با همکاری خوب مردم و اصناف شاهد فروکش کردن سیل ویرانگر کرونا باشیم.

دبیر ستاد مقابله با کرونا در جم با تاکید بر اینکه وضعیت کرونا در این شهرستان از مرحله هشدار عبور کرده است، بیان کرد: واکسیناسیون مؤثرترین راه برای پیشگیری از کرونا است و استفاده از ماسک، حضور نیافتن در تجمع‌ها، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچنان مهم‌ترین اقدام‌های اساسی در برابر این ویروس است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.