ناتو: فعالیت دیپلماتیک خود در افغانستان را حفظ خواهیم کرد

یک مقام از سازمان ناتو از حفظ حضور دیپلماتیک این سازمان در افغانستان علی‌رغم تحت کنترل درآمدن این کشور از سوی طالبان خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، یک مقام از سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به خبرگزاری رویترز اعلام کرد که این سازمان فعالیت دیپلماتیک خود را در کابل، پایتخت افغانستان حفظ خواهد کرد و تلاش می‌کند فرودگاه کابل را فعال نگه دارد.

این مقام در بخشی از سخنان خود گفت: «ناتو تحولات افغانستان را مدام ارزیابی می‌کند، امنیت کارمندانِ ما در افغانستان برای ما حائز اهمیت است و در صورت لزوم به تنظیم موقعیت خود در کابل ادامه خواهیم داد.»

این مقام به سوال درباره آن‌که آیا ناتو نشستی برای بحث درباره بحران افغانستان خواهد داشت، پاسخ نداد.

سازمان ناتو پس از حدود ۲ دهه حضور در افغانستان به تازگی اعلام کرد به مأموریت خود در این کشور پایان داده است و از آن خارج خواهد شد. این سازمان همچنان به اداره نمایندگی خود در کابل ادامه می‌دهد، اما سخنگوی ناتو پیش‌تر، به دلیل نگرانی‌های امنیتی، درباره جزئیات چگونگی فعالیت‌های این نمایندگی پس از خروج نیروهایش از افغانستان امتناع ورزید.

روز جمعه هفته گذشته یک نشست اضطراری میان مقامات ناتو برای رایزنی درباره وضعیت امنیتی و وخامت تحولات در افغانستان برگزار شد. در این نشست اضطراری، این اتحادیه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما تا حد ممکن از دولت افغانستان حمایت می‌کنیم و حضور دیپلماتیک خود را در کابل حفظ خواهیم کرد.»

«ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو در این بیانیه گفت: «اولویت ما حفاظت از پرسنل خود در سفارت خانه‌ها است.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار