هیئت‌های مذهبی در اردبیل برای عزاداری در فضای باز اقدام کنند

استاندار اردبیل گفت: هیئت‌های مذهبی استان برای عزاداری در فضای باز و با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل گفت: با توجه به مدیریت پیک جدید و قطع زنجیره انتقال قرارگاه عملیاتی کرونا در استان راه اندازی شده و تلاش می‌شود با هدایت و کنترل عزاداران در فضای باز و رعایت شیوه نامه‌ها زنجیره انتقال این ویروس کنترل و محدود شود.

او بیان کرد: در راستای قطع زنجیره انتقال کرونا و بر اساس تصمیمات ستاد ملی مدیریت کرونا محدودیت تردد بین استانی و تعطیلی اصناف به جز مشاغل ضروری تا شنبه در اردبیل نیز عملیاتی می‌شود.

استاندار اردبیل اظهار کرد: امید می‌رود با حضور فعالان و موثرین در قرار گاه عملیاتی مدیریت و کنترل کرونا بتوانیم زنجیره را قطع کنیم.

بهنام جو ضمن قدردانی از تلاش‌های فعالان مقابله با کرونا و به خصوص نماینده ولی فقیه در استان گفت: با همکاری امام جمعه اردبیل نماز جمعه در شهر‌های قرمز تعطیل و محوطه باز مصلای اردبیل در اختیار شبکه درمان قرار داده شده که برای ارائه خدمات درمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

او به تعداد بالای بستری در بیمارستان‌ها اشاره کرد و گفت: تلاش شده که با تامین تخت بیماری پشت در بیمارستان‌ها نماند.

فرمانده نیروی انتظامی استان اردبیل نیز گفت: با توجه به مصوبات ستاد ملی کرونا، امروز از ساعت ۱۲ خودرو‌هایی که با پلاک غیر اردبیلی قصد ورود به استان دارند، باز گردانده می‌شوند.

سردار هوشنگ حسینی افزود: مجوز‌های تردد که در دوره گذشته صادر شده از اعتبار ساقط است و در صورت اضطرار ورود با مجوز تردد جدید به استان مقدور است.

او تصریح کرد: تمامی جاده‌های مواصلاتی مسدود می‌شود و به صورت مقطعی از کنار گذر برای ورود خودرو‌های ضروری و اتوبوس‌ها اجازه عبور داده می‌شود.

فرمانده نیروی انتظامی استان اردبیل اظهار کرد: با سواری‌هایی که برای گردش و سیاحت می‌آینده برخورد می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل نیز با بیان اینکه هیچ مماشاتی با متخلفان صنفی در خصوص بی توجهی به رعایت شیوه نامه‌ها نخواهیم داشت از پلمپ ۳۸ قهوه خانه و دستگیری خاطیان در این خصوص خبر داد.

عبدالله طباطبایی افزود: با افرادی که توجهی به حفظ سلامتی و جان مردم نکنند، برخورد می‌شود.

فرماندار شهرستان اردبیل هم از تعطیلی بالای ۹۰ درصد اصناف از فردا دوشنبه تا شنبه خبر داد و گفت: تمامی پاساژ‌ها، بازار سرپوشیده تعطیل بوده و فقط اصناف گروه شغلی یک مجاز به فعالیت هستند.

مسعود امامی یگانه بیان کرد: بیمارستان‌های شهر اردبیل ۵۰۰ نفر بستری دارند و همچنان شیب صعودی بیماری در شهرستان ادامه دارد.

او با بیان اینکه روزانه ۷ الی ۸ نفر در اردبیل فوت می‌شوند، اظهار کرد: مراکز سرپایی شلوغ است و به دلیل اینکه در این نوع ویروس کرونا تمام گروه‌های سنی درگیر می‌شوند، لازم است، مراقبت‌های بیشتری انجام شود.

فرماندار اردبیل گفت: برای نظارت بر روند تعطیلی اصناف،۴۰ اکیپ در سطح شهر حضور داشته و با متخلفان برخورد می‌شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.