نشست اضطراری ناتو درباره افغانستان

منابع امنیتی از برگزاری نشستی فوری از سوی ناتو برای بحث درباره وضعیت امنیتی و تحولات کنونی افغانستان خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، منابع امنیتی به رویترز از برگزاری یک نشست اضطراری میان مقامات ناتو امروز (جمعه) برای رایزنی درباره وضعیت امنیتی و وخامت تحولات در افغانستان خبر دادند.

این منابع همچنین اعلام کردند در نشست امروز درباره اقدامات لازم برای کاهش نیرو‌ها در سفارت کابل نیز رایزنی خواهد شد.

این در حالی است که ساعاتی پیش آژانس مرزی اتحادیه اروپا نیز اعلام کرد تصمیم دارد به دلیل احتمال بالا رفتن تعداد مهاجران به مقصد اروپا همزمان با افزایش تسلط گروه طالبان بر افغانستان، تجهیزات نظارتی در مرز‌های خود را افزایش دهد.

در حالیکه اکنون آمریکا پس از ۲۰ سال نیرو‌های خود را از افغانستان خارج می‌کند، نیرو‌های طالبان بر بخش‌های زیادی مسلط شده‌اند.

شب گذشته منابع آمریکایی اعلام کردند پنتاگون از اعزام ۳ هزار نیروی نظامی به کابل برای تخلیه دیپلمات‌های آمریکایی از سفارت این کشور خبر داده است.

«ند پرایس» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در این باره اعلام کرد: «سفارت آمریکا تعطیل نمی‌شود، آمریکا به کار‌های کنسولی و اقدامات مخصوص صدور ویزا در این کشور ادامه خواهد داد و این به منزله رها کردن یا تخلیه کامل این کشور نیست.»

دولت انگلیس نیز در بیانیه‌ای جداگانه از اعزام نیروهایی برای کمک به خروج نیروهای این کشور از افغانستان خبر داد. انگلیس قرار است ۶۰۰ نیروی نظامی را بدین منظور اعزام کند.

همچنین امروز نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در افغانستان با اشاره به تحولات اخیر در این کشور تاکید کرد مسکو قصد تخلیه سفارت خود در کابل را ندارد. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار