افزایش نگرانی‌ها درباره امنیت سفارت انگلیس

به دنبال بازداشت یک کارمند سفارت انگلیس در آلمان، مقامات انگلیس درباره ضعف امنیتی در سفارت این کشور نگرانند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نمایندگان پارلمان انگلیس پس از بازداشت یک کارمند سفارت انگلیس در آلمان به اتهام جاسوسی، خواستار بررسی قرارداد‌های کارمندان خصوصی این سفارت شدند و درباره وضعیت امنیتی در سفارت انگلیس ابراز نگرانی کردند.

بنابر اعلام اسکای نیوز، روز سه‌شنبه هفته جاری یک شهروند انگلیسی که با نام «دیوید اس» شناخته می‌شود، با ادعای جاسوسی برای روسیه در شهر «پوتسدام» مرکز ایالت براندنبورگ آلمان بازداشت شد.

مقامات آلمان مدعی شدند: «این شخص اسنادی را که به واسطه شغلش در سفارت انگلیس بدست آورده بود به منبعی از وزارت اطلاعات روسیه می‌فروخت.»

اسکای نیوز مدعی است نام کامل این فرد مظنون را می داند، اما به دلایل قانونی از نام بردن آن سر باز می‌زند. این خبرگزاری مدعی است این فرد یک عضو نگهبانی بوده است.

یک سخنگوی دولت انگلیس نیز اعلام کرد: «این فرد ۵۷ ساله قراردادی برای کار با دولت انگلیس داشت.»

یک عضو پارلمان انگلیس با ابراز نگرانی از این مسئله آن را «یکی از جدی‌ترین نقص‌ها در سیستم امنیتی سفارت انگلیس دانست.»

عضوی دیگر نیز با اشاره به این حادثه گفت: «هنگام بروز چنین حوادثی بررسی تمام و کمال تمامی قرارداد‌ها، پروتکلی لازم است و باید اجرایی شود.»

«هایکو ماس» وزیر امور خارجه آلمان نیز به این مسئله واکنش داد و گفت: «جاسوسی از متحد ما در خاک آلمان غیرقابل پذیرش است، ما همبستگی خود را با انگلیس اعلام می‌کنیم.»

دفتر دادستانی کل فدرال آلمان نیز مدعی شد: «این فرد حداقل یک مورد از مواردی که به واسطه کار در سفارت انگلیس بدست آورده بود را به فردی از سرویس امنیت و اطلاعات روسیه تحویل داده است.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار