روسیه رئیس یک مرکز تحقیقاتی مافوق صوت را بازداشت کرد

ماموران امنیتی روسیه رئیس یک مرکز تحقیقاتی را به دلیل مظنون بودن به خیانت به این کشور بازداشت کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، ماموران امنیتی روسیه، رئیس یک مرکز تحقیقاتیِ تکنولوژی‌های مافوق صوت را به جرم خیانت به این کشور بازداشت کردند.

نهاد‌های امنیتی روسیه این فرد ۷۳ ساله را به اتهام ارائه اطلاعات مربوط به تکنولوژی مافوق صوت به افراد خارجی و خیانت به روسیه بازداشت کردند.

یک منبع که نخواست نامش فاش شود به خبرگزاری اینترفکس گفت: «رئیس این مرکز تحقیقاتی به برخی شهروندان خارجی اطلاعاتی محرمانه درباره تکنولوژی مافوق صوت روسیه داده است.»

منبع دیگری نیز به این خبرگزاری گفت: «رئیس این مرکز مرتب با افراد خارجی ملاقات‌هایی برگزار می‌کرد و به طور خاص مهمانان او افرادی از چین و آمریکا بودند.»

سرویس امنیت فدرال روسیه خواستار بازداشت موقت این فرد برای مدت ۲ ماه شد. او امروز (پنج‌شنبه) برای اولین بار در دادگاه حاضر خواهد شد.

بنابر اعلام رویترز، اتهام به خیانت به کشور چنانچه محرز شود تا ۲۰ سال زندان خواهد داشت. تاکنون برخی از دانشمندان، کارشناسان و مقامات روسیه به این مسئله متهم شده‌اند.

تحقیقات در زمینه مافوق صوت علاوه بر متمرکز شدن بر موشک‌های مافوق صوت که می‌توانند با سرعتی بیش از موشک‌های سنتی و سیستم‌های دفاع هوایی پرواز کنند، بر توسعه هواپیما‌هایی با سرعتی ۵ برابر سرعت صوت نیز تمرکز دارند.

بخش‌های نظامی در سرتاسر دنیا در حال حاضر علاقه بسیاری برای پیشرفت در این زمینه دارند و این تمایل در میان کشور‌هایی از جمله «آمریکا، روسیه و چین» بسیار به چشم می‌خورد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار