آشوب و درگیری میان شهروندان ترکیه و پناهجویان سوری در آنکارا

منابع رسانه‌ای از حمله شماری از شهروندان ترکیه به محل اسکان پناهجویان سوری در آنکارا خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از القدس العربی، ساعاتی پیش بعد از منتشر شدن خبری مبنی بر جان باختن یک جوان ترکیه‌ای که در درگیری با یک پناه‌جوی سوری مجروح شده بود، گروهی از شهروندان ترکیه با حمله کردن به محله «آلتین داغ» محل زندگی پناه‌جویان سوری در آنکارا، به خانه، محل کار و ماشین‌های این پناه‌جویان آسیب وارد کردند.

شامگاه سه‌شنبه گذشته در محله آلتین داغ آنکارا، پایتخت ترکیه مشاجره‌ای بین دو جوان ترکیه‌ای و یک پناه‌جوی سوری به وجود آمد که این مشاجره به یک درگیری فیزیکی تبدیل شده و یکی از جوانان ترکیه‌ای به شدت مجروح شد. پس از آن شب گذشته اعلام شد این جوان براثر جراحات وارده جان خود را از دست داده است.

آشوب و درگیری میان ترکیه‌ای‌های متعصب و پناهجویان سوری در آنکارا+ عکس

آشوب و درگیری میان ترکیه‌ای‌های متعصب و پناهجویان سوری در آنکارا+ عکس

منابع امنیتی پیشتر هشدار داده بودند با بروز چنین اختلاف‌هایی احتمال به وجود آمدن درگیری‌های گسترده هست و آتش خشم قومی و قبیله‌ای در میان همه طرف‌ها روشن می‌شود.
طی چند روز گذشته نیز کمپین‌هایی برای تحریک مردم ترکیه علیه پناه‎‌جویان به وجود آمده بود. این کمپین‌ها در اقدامات بی‌سابقه‌ای خواستار اخراج مهاجران سوری و افغان از ترکیه بودند.

بر اساس داده‌های اداره کل مهاجرت ترکیه در سال ۲۰۱۹، ترکیه میزبان ۵ میلیون و ۹۰ هزار و ۲۴۹ خارجی از ۱۹۲ کشور مختلف جهان شد. از این تعداد ۳ میلیون و ۶۹۵ هزار و ۹۴۴ نفر اتباع سوریه هستند که تحت حفاظت موقت می‌باشند، ۱ میلیون و ۷۰ هزار و ۱۴۴ نفر با داشتن دفترچه اقامت در ترکیه اسکان گزیده‌اند و ۳۲۴ هزار و ۱۶۱ نفر با آمدن به ترکیه تقاضای پناهندگی کرده و خواهان اسکان در کشور سومی هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۸ ۲۱ مرداد ۱۴۰۰
این ترکیه واقعا نوبرن
آخرین اخبار